prøvekluten+3små Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 har vært spurt om dette før tror jeg,men leste vel ikke svara så nøye før jeg fant ut at dette gjelder vel og meg ja..er det bare fordi en er utrent og vært passe inaktiv siden spy-ogbekkenløsningsstart i april,eller har gravide generelt høyere puls?
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg tror vi har en tendens til det, ja. Virker logisk. Vi bærer tyngre, har mer blod som skal pumpes rundt i kropp og morkake, samt at noen av oss er tvunget til lavere aktivitet, og dermed ender opp i litt dårligere fysisk form en stund... Men ikke ta det for god fisk, har ingen vitenskaplig backing...
prøvekluten+3små Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2007 ja,mener og å ha hørt noe om økt blodvolum..men hva er normal hvilepuls for damer a?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 jeg har hatt mellom 100-110 i puls hele svangerskapet, noe som er ganske høyt. normal hvilepuls er vel 75/80 tror jeg?
prøvekluten+3små Skrevet 1. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2007 har du fått noen forklaring på hvorfor den er så høy da love? jeg har hatt alt mellom 80 og 102 jeg..såklart høyere når jeg tenker over det;o) spurte legen om dette,men han hadde ikke hørt noe om at dette spesielt gjaldt gravide,han bare konkluderte med at for min del så er det ikke forbundet med sykdom..jeg bare ER sånn,fikk jeg til beskjed..men dette holder ikek for den nyskjerrige vettu;o)
Gjest Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Hjertet slår ca 15 slag mere i minuttet når en er gravid, og man kjenner gjerne pulsen sin godt fordi hjertet jobber mye hardere. Det sa min lege da jeg spurte om det var normalt å kjenne pulsen så godt.
Maria&Casper Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 hmm.. Sikkert helt teit spmål, men puls å blodtrykk er vel det samme.. Eller? Jeg lå sist kontroll hos jm på 114/69 å før det har jeg vært mellom 120/84 som høyeste og 110/65 som laveste.. Jm sier hvertfall til meg at dette er normalen.. Eller vil det da si at det som er bakerst, altså laveste sum er pulsen.. hmm.. Så lite man vet.. hihi..
annka-fødeklar Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Ikke teit spørsmål det(finnes ikke dumme spørsmål bare dumme svar har jeg lært=). Puls og blodtrykk er ikke det samme. Puls er antall slag som hjertet slår, måles per minutt. Blodtrykk er det trykket som blodet utøver på blodåreveggen, eller hvor hardt må blodtrykksmansjetten strammes for å trykke sammen blodåren er det rette utrykket. Dette måles i millimeter kvikksølv(mm/Hg). Det forrerste er overtrykket og det bakerste er undertrykket. Litt komplisert og er ikke sikker på om jeg forklarte dette så godt men=). Pulsen øker i svangerskapet grunnet økt blodmengde, vi har rett og slett mer blod som skal pumpes gjennom kroppen vår og da må hjertet jobbe litt hardere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå