tullerusk Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Har en åpnet flaske rødvin med skrukork i kjøleskapet, stått der i en uke nå.. Er den drikkenes nå tro??
♡ Rødhette ♡ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Vil da tro den er drikkenes ja.. Men ville nå ikke hatt rødvinen min i kjøleskapet da...;o
lille je Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Ikke overbevist om at den er god... Men tips til neste gang: Du kan fryse rødvin om du ikke drikker alt. Skru på kork og legg flaska i fryseren.
tullerusk Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Hehe sa det samme til gubben jeg da, men han ville ikke høre på det da.. Så da er det bare få litt varme i den...
IBO<3 Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Kald rødvin? hehe... jeg pleier ikke å ha rødvinen etter at den er åpnet(uansett kork type) lengre enn 24 timer... men det er jo bare å smake, så kjenner du fort om den er god eller ikke:)
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 I kjøleskapet?? Sett flasken i ett litermål med varmt vann , ta tempen til ca 17 grader. Smak! Er smaken sur og bitter er den blitt dårlig.... Lykke til og skål:o)
IBO<3 Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Fryse rødvin? oy..for at jeg skulle ha gjort det, har da den rødvinen måttet koste MYE penger, ...
♡ Rødhette ♡ Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Rødvin kan nok stå lenger oppe en 24 timer.. Spesielt med skrukork.. Jobber i restaurant... Og rødvinene vi bruker som husets har ofte stått lenger en 24 timer etter åpning ja.. Men du lukter fort om det ikke er bra... =)
lille je Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Eller hvis man sjelden drikker mer enn ei halv flaske og ikke gidder åpne ei ny og tømme ut halve hver helg. Og ja, vet at det finnes både halvflasker og kartonger:)
tullerusk Skrevet 1. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2007 Fysj, den smakte ikke noe godt, kald var den i tillegg.. Får legge den i fyrsen neste gang. Takk for tips;)
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 IKKE KAST VINEN!! Ofte forandrer smaken seg når den får riktig temp. Sett den i varmt vannbad og prøv ved ca 17 grader:o)
♡ Rødhette ♡ Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 Sier det samme som over her.. Rødvin skal ikke være kald.. Prøv og få den litt varmere så smaker den nok bedre.. Skrukork flasker skal holde seg såpass lenge...=)
IBO<3 Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 da tar man halve på fredag og resten på lørdag:P Men er det nå serlig å fryse ned rødvinen da?
lille je Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Hehe, godt poeng. Sjelden det er et problem her da, for å si det sånn... Joda, rødvinen er visstnok like god den, når den er tint og temperert igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå