Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en åpnet flaske rødvin med skrukork i kjøleskapet, stått der i en uke nå.. Er den drikkenes nå tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil da tro den er drikkenes ja.. Men ville nå ikke hatt rødvinen min i kjøleskapet da...;o

Skrevet

Ikke overbevist om at den er god... Men tips til neste gang: Du kan fryse rødvin om du ikke drikker alt. Skru på kork og legg flaska i fryseren.

Skrevet

Hehe sa det samme til gubben jeg da, men han ville ikke høre på det da.. Så da er det bare få litt varme i den...:)

Skrevet

Kald rødvin?:P hehe...

jeg pleier ikke å ha rødvinen etter at den er åpnet(uansett kork type) lengre enn 24 timer... men det er jo bare å smake, så kjenner du fort om den er god eller ikke:)

Skrevet

I kjøleskapet??

Sett flasken i ett litermål med varmt vann , ta tempen til ca 17 grader.

Smak! Er smaken sur og bitter er den blitt dårlig....

Lykke til og skål:o)

Skrevet

Fryse rødvin? oy..for at jeg skulle ha gjort det, har da den rødvinen måttet koste MYE penger, ...

Skrevet

Rødvin kan nok stå lenger oppe en 24 timer.. Spesielt med skrukork..

Jobber i restaurant... Og rødvinene vi bruker som husets har ofte stått lenger en 24 timer etter åpning ja.. Men du lukter fort om det ikke er bra... =)

Skrevet

Eller hvis man sjelden drikker mer enn ei halv flaske og ikke gidder åpne ei ny og tømme ut halve hver helg. Og ja, vet at det finnes både halvflasker og kartonger:)

Skrevet

Fysj, den smakte ikke noe godt, kald var den i tillegg.. Får legge den i fyrsen neste gang. Takk for tips;)

Skrevet

IKKE KAST VINEN!!

Ofte forandrer smaken seg når den får riktig temp. Sett den i varmt vannbad og prøv ved ca 17 grader:o)

Skrevet

Sier det samme som over her.. Rødvin skal ikke være kald.. Prøv og få den litt varmere så smaker den nok bedre.. Skrukork flasker skal holde seg såpass lenge...=)

Skrevet

da tar man halve på fredag og resten på lørdag:P

Men er det nå serlig å fryse ned rødvinen da?

Skrevet

Hehe, godt poeng. Sjelden det er et problem her da, for å si det sånn... Joda, rødvinen er visstnok like god den, når den er tint og temperert igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...