Gå til innhold

What to do? Ang jobb og jobb-bytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fast jobb, 100% stilling som sykepleier ved ett sykehus. Har ca 25 min arbveg med bil/ 40 min med buss, ingen barnehage som er praktisk mulig for oss å velge...

Nå har jeg hørt at det er muligheter for stilling ved sykehjemmet, ca 7 min med bil, 45 min gange eller en god sykkeltur unna. Har da barnehage i nærheten...

Trives godt i jobben min ved sykehuset og vet jeg mister en del rettigheter dersom jeg slutter. Bla ansinnitet ved sykehuset, i forhold til oppsigelser/ innstramminger. Lønna regner jeg med blir noe det samme...

Tenketenketenke. Det optimale hadde vært om jeg kunne jobbet på sykehjemmet i 2-3 år kanskje og så gått tilbake til sykehuset igjen, men hvem kan si hvordan ting er om 2-3 år da... hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo søke om permisjon i ett år, og så se det an litt? Slik mister du jo ikke jobben din v/sykehuset, og kan gå tilbake hvis det skjærer seg...

Skrevet

Jeg har jobbet på sykehus og bodd ett godt stykke unna, syns det ble slitsomt og trasig å bruke såpass mye tid på å komme meg på jobb. Hadde vi ikke flyttet hadde jeg nok valgt å bytte jobb uansett pga dette. Jobber nå på sykehjem (er ikke sykehus i byen min), og trives faktisk mye bedre enn jeg trodde. Tjener litt bedre i kommune enn stat selv om det ikke er til å bli rik av da. ;o)

Skrevet

Vet jeg har "rett" til å søke full permisjon i 2 (?) år til, siden knerten vår er bare året, men kan jeg gjøre det også jobbe ett annet sted i mellomtiden? Eller "må" jeg være hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...