Gå til innhold

Har du brukt ladycomp/babycomp som prevansjon/planlegging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd disse enten som prevansjon eller planlegging av barn? Er du fornøyd? (hvorfor/hvorfor ikke?)

Hvilken av de to modellene vil du anbefale? Er at babycompen er ganske avansert og kommer med prognose på kjønn til og med. Hadde den rett på det hos dere?

Hvor mange usikre dager er det i en måned?

Fortell, fortell! Jeg må slutte på p-piller og synes dette høres ut som en bra metode. Men så var det dette med prisen da, var veldig dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt babycomp. Har brukt den både som prevensjon og planlegging. Var i en periode med uregelmessig mens når jeg brukte den som prevensjon og da lyste den bare gult omtrent. Skal du ha en slik må du ha regelmessig syklus. Ble gravid i 1 pp, men det har jeg blitt de 2 andre gangene også. Prøvde ikke å få et spesielt kjønn.

Skrevet

Jeg brukte ladycomp ca 1,5 år før jeg ble gravid, og var KJMEPFORNØYD!!!!!!!!

Jeg kjøpte det fordi jeg ville ikke stappe i meg mer hormoner i form av p-piller og fordi jeg ønsket å bli gravid "kjapt" når vi først bestemte oss for at vi ville ha barn.

Prisen er IKKE dyr når du sammenlikner hvor mye du bruker på feks p-piller år etter år.

Etterhvert som ladycompen lærer å kjenne syklusen din, har du mange sikre dager, og følger du disse dagene, blir du ikke gravid. Jeg brukte iallfall kun denne i 1,5 år uten å bli gravid.

Du kan også bruke ladycompen til å planlegge graviditet, for den viser jo når du har eggløsning og dagene både før og etter EL.

Tror babycomp er mer avansert, men ladycomp kan fint brukes både til prevensjon og planlegging av barn.

Jeg kan iallfall anbefale denne på det sterkeste, og lurer du må noe mer, send meg gjerne en PM.

:-)

Skrevet

Jeg kom ikke på hvor mye jeg bruker på p-piller på feks et år eller 5. Så liksom bare prisen på ladycompen og syns det var mye. Kan jeg spørre om du bruker den ennå eller hvorfor du slutta?

Jeg tror jeg har uregelmessig mens (hadde iallefall det før 3 barnefødsler og x-antall år med p-piller så jeg aner jo ikke nå) Vil den virke for det? Blir den "vant" til mitt mønster?

Skrevet

Tror nok du må ha regelmessig mens, enten lange eller korte og ikke noen ganger lang og noen kort.. Da vil den lyse mye gult og dere må bruke tilleggsprevensjon.

Skrevet

Jeg sluttet å bruke Ladycompen fordi jeg ønsket å bli gravid. Dvs jeg brukte den for å finne når jeg hadde EL, og sluttet da jeg hadde blitt gravid.

Nå som jeg ar født og sluttet å amme, skal jeg begynne å bruke den igjen.

Jeg tror nok den "lærer" ditt mønster å følge også, men hvis du har spm om sånne ting, ville jeg henvendt meg til de som selger den. De hjalp meg MYE etter at jeg hadde kjøpt den, slik at jeg fikk den til å virke.

Bedre kundeservice enn hva de kunne tilby, har jeg aldri vært borti.

Du kan jo kikke på; http://www.buenaventura.no/pfc11.html og har du spm, kontakt dem :-)

Skrevet

Helt enig med mamma1978, du kan spørre de om ALT og de hjelper deg ! De garanterte meg å bli gravid (med mindre man har medisiniske årsaker som kan gjøre det vanskelig da) Ble gravid raskt med denne !

SUPERT ! Jeg brukte pearlyen da, den billigste versjonen, den har egentlig alt du trenger, men du kan ikke se kjønn eller planlegge kjønn med den.

Skrevet

Ja det er god service der. Men jeg ble temmelig lei at den lyste gult måned etter måned etter måned.. Men den fungerer vel ikke for alle..

Skrevet

Brukte Babycomp som prevensjon i ca ett år før vi begynte å planegge nr to. Ble da gravid på andre forsøk. Jeg syns det var deilig å slippe hormonene da jeg skulle begynne på prevensjon etter å ha fått nr en + at det var veldig greit å bruke den under planleggingen. Prøvde oss ikke på noe spesielt kjønn - men den viste jente etter at den hadde bekreftet at jeg var gravid - og jente ble det;o)

Jeg kjøpte min brukt da - for 2000,- kr.

Skrevet

hvor har du kjøpt den brukt? Jeg tror jeg kommer til å gå for en slik maskin jeg. Håper på erfaringer fra flere av dere!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kjøpte den av en venninne. Men har sett de til salgs både på finn.no og F&B. Kjøper bare en sånn ny dings til å putte i munnen å måle med:o)

Skrevet

Takk for tipset skal sjekke ut om jeg får tak i en som er brukt! Nå maser jeg fælt men lurer på en ting til, når man kjøper brukt kan man da "nullstille" den eller hvordan kommer man igang med en ny person på den dingsen slik at ikke den tidligere eierens opplysninger blir telt med?

Er det noen flere av dere som har brukt denne???

Skrevet

En ting til men jeg var igang å mase på deg. Er det noe spesielt jeg må spør om når jeg kjøper denne brukt? Noe som kan ha blitt ødelagt eller noe annet som er viktig å vite?

Skrevet

Hmmm...kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt når jeg begynte å bruke denne...men er du usikker, så ville jeg rett og slett hørt med de som selger denne her i Norge (buenaventura.no) er suuuuper service - selv om du har kjøpt brukt:o)

Pass på at du får bruksanvisning med - ellers kan dette bestilles på nettsidene til buenaventura - det gjorde jeg. Da må du vite sånn ca hvilket år compen er i fra (for de har forandret seg litt i løpet av årene).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...