Gå til innhold

Bør homofile få adoptere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja så klart.. Om de er skikket vel å merke.. Og det er IKKE fordi de er homofile jeg mener det.. synes ALLE som er skikket og som har et ønske om å gi et foreldreløst barn et hjem og kjærlighet burde få adoptere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge står fritt til å innlede avtaler med hvilke land de lyster, også de som er villige til å adoptere bort til homofile. Sør-Afrika tillater dessuten innenlandsadopsjon til homofile, og vil antagelig tillate det også til utenlandske homopar om de norske adopsjonsforeningene skaffer seg en samarbeidspartner der som ikke er en privat, kristen organisasjon.

 

Det er i det hele tatt bare tull å skylde på mottakerlandene når ens egentlig motiv er at man ikke ønsker at Norge skal tillate dette. Dessuten blir det adoptert barn innen Norge. Men om det "ikke spiller noen rolle," kan man jo like gjerne vedta at det er lovlig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg er visst ikke godt nok informert. Dette visste jeg for lite om. Da støtter jeg absolutt dialog med land som støtter homofil adopsjon. Håper ikke jeg tråkket noen på tærne. Vil gjerne være 100% klar i mitt standpunkt, som er JA til homofil adopsjon! Noe annet ville vært ren diskriminering.

 

hilsen hetero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som er skikket til å være foreldre, må få adoptere barn. Seksuell legning har ikke noe med foreldreskikkethet å gjøre. Så ja selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ojojoj.. det er visst ikke alle som er klar for dette. men folk med slike innstillinger lager det vel surt for hvem de nå måtte ønske å lage det surt for. og de skjønner det ikke engang.. ikke alltid..

 

JA til homofil adopsjon!!! Og velkommen til 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Eg synes at de som er skikket skal få adoptere, uansett alder, kjønn og legning.

 

Men mener at hvis det skal tillates adopsjon til homofile så må det også åpnes for donasjon av egg og giftemål for homofile.

 

Det er ikke til å legge under en stol at mobbing vil være et tema. Mobbing møter vi jo både med hensyn til de med gamle forelder, arveklær, hudfarge, de som har nyere ransel, hårfrisyre og mye annet. Barn er hensynsløse når det kommer til mobbing, de kan være rett å slett brutale.

 

Men som sagt, så lenge samfunnet kan følge opp med det så, absolutt! Det e så mange som treng et hjem der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftemål for homofile er en del av lovforslaget som også vil gjøre adopsjon tillatt.

 

Men hva har eggdonasjon med adopsjon for homofile å gjøre? Ikke at jeg nødvendigvis er motstander, men jeg ser ikke helt hvorfor de to må henge sammen.

 

Mobbing vil neppe være noe større tema om ungene er adopterte enn om de er egenfødte, og det er ikke noe utbredt problem at barn med homofile foreldre mobbes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke eggdonasjon har noe direkte med adopsjon til homofile. Eller at surrugatmor skal bli lov i Norge. Men mener hvis man åpner for noe, vil det dra mer med seg.

 

Trur ikke mobbing vil bli et problem eg heller, det e mange barn som lever med homofile foreldre i dag, kjenner et par som har to barn(fra tidligere forhold) og det har ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med adopsjon for homofile, er vel at en rett til adopsjon i Norge dessverre ikke gir så mye effekt ved utenlandsadopsjon. Det er vel nesten ingen land som godtar homofile som adopsjonssøkere, dessverre. Men innenlandsadopsjon vil jo kunne være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja det synes jeg! Så den rørende dokumentaren som gikk på TV om han homofile som adopterte :) homofile er ikke dårligere mennesker enn heterofile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del homofile som ikke vil ha barn nettopp fordi de er homofile, og mener at barn har best av å vokse opp med en mor og en far. De er ikke religiøse eller noe, bare har meninger om det. Jeg er selv i en gjeng hvor 4 av mine nærmeste venner er homofile, og de ville aldri fått barn med en annen mann.

 

Selv syns jeg de bør få adoptere, men det spiller jo veldig liten rolle hva jeg eller andre syns. Det er dessverre de homofile selv som må kjempe sin sak.

 

Når det gjelder du som skriver noe sånn som: "hvis homofile får adoptere drar det med seg andre ting"... Som hva da?

 

Og klart ikke homofile er dårligere mennesker enn hetrofile. Den eneste forskjellen på oss er jo at de liker mennesker av samme kjønn. Det er så typisk å si sånt! Som å si at pakistanere ikke er dårligere mennesker enn nordmenn. Selvfølgelig er de ikke det! Drittsekker fins over alt! Til og med blant adoptivforeldre, enten de er hetro eller homo eller prester for den saks skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de bør ikke få adoptere. Jeg lurer på hvor fokuset på barna er. Her er det bare snakk om de stakars homofile som ikke får barn. Ville dere ha byttet ut far eller mor for få to av samme kjønn som foreldre eller ville dere ha valgt homofile for deres barn hvis dere skulle adobtere bort et barn. Menn og kvinner har forskjellige roller i oppdragelsen pga av kjønn og dette fortjener alle barn å få. Jeg syns det blir så sårt at det eneste som blir tatt opp i slike debatter er de viksnes behov ikke barnas. Det blir en egoisme så stor at jeg får det ikke uttrykt sterkt nok. Vi har sett hvordan skilsmisse barn har fått større problemer gjennom år pga en annerledes familiesituasjon, dette har vi i dag forskning på. Men barn adoptert av homofile har vi ikke forskning på, men ingen stiller seg et eneste spørsmål om at vi skal bruke barn som prøvekaniner for å teste dette ut. Nå får jeg sikkert noe fryktelig motbør her, men jeg snakker barnas sak og dette har ikke noe med homohets å gjøre. Men blir bare så utrolig sjokert at dere bare kan si at vi tror ikke det skader og at barna blir mobbet.DET ER IKKE NOK Å TRO, BARN HAR KRAV PÅ Å FÅ DET BESTE UTGANGSPUNKTET FOR SIN OPPVEKST. Og i forhold til adopsjon har man faktisk mulighet å skaffe barn et godt hjem ( pga at man gjør undersøkelser) med vanlige normer og regler som de kjenner igjen i ellers i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville glatt adoptert bort ungene mine til homofile om de likevel skulle adopteres bort. Men det skal de selvsagt ikke.

 

Jeg er fornøyd med foreldrene mine og ønsker ikke å bytte dem bort. Det ønsker heller ikke sønnene mine som har to mødre.

 

Selvsagt har foreldre ulike roller i oppdragelsen av barna sine. Det har jeg og min kone også, til tross for at ingen av oss har utovertiss.

 

Forskning rundt skilsmissebarn tilsier at hoveddelen av de som får problemer får det fordi foreldrene som de er glade i ligger i en konflikt. Ikke fordi familien deres i etterkant av skilsmisse blir "annerledes" (hvor annerledes det er å ha skilte foreldre kan selvsagt også diskuteres).

 

Jeg tror ikke det spor på at du snakker barnas sak. Jeg tror du snakker dine egne fordommers sak. Hvor mange homofile barnefamilier omgås du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg den eneste som finner det smertelig paradoksalt at den personen som påberoper seg ekspertkunnskap om og ekte omsorg for barnas behov her, er den som sitter med flest fordommer?

 

loven i dag diskrimerer på grunnlag av legning både når det gjelder adopsjon og kunstig befruktning. det er ikke likhet for loven - jeg får ikke lov fordi jeg er lesbisk. jeg bare spør: hva er det med meg som er så skremmende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor sutrete enkelte homofile er, eller så er det noe med lesekunnskapene. Jeg driter i hvilken sex dere har. Men dere snakker om barn som om dere skal ut å handle sminke eller et nytt møbel. Hallo nå må det være nok, barn er av kjøtt og blod, de har følelser og meninger. Det er menn og kvinner som kan lage barn ikke to av samme kjønn, kanskje naturen er skap slik av en eller annen grunn, har dere tenkt tanken? Kanskjer det er en grunn for at menn og kvinner er så forskjellige som de er, det kan komme av at våre barn skal få litt fra hver side. Jeg har ennå ikke hørt at noen her tenker på barnet og hva det vil føle av å miste sin rett til en mor og en far. Dette er rett og slett en egohandling. Og så vil jeg nok en gang si at dere er ikke så interesange som mange av dere tror, dere skylder på at de som tenker på barnet først er homohatere, har det ikke slått noen her at vi tenker på barna. Det er sannelig på tide at noen gjør dette. Og til den personen som ville adoptere sine barn til homofile, det ville jeg ikke ha gjort. Jeg ville aldri tatt fra mitt barn det jeg har fått i min oppvekst nemelig en ordentlig farsfigur og en ordentlig morsfigur og alt de sto for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pokker, sier du det - kan jeg ikke gi ungene mine til loppemarked altså? Faen, der røyk den planen.

 

Idiot.

 

Fedre har knapt vært delaktige i barneoppdragelsen gjennom menneskets historie, med unntak av de siste tjue-tredve årene. Snodig nok ble det folk av ungene også før den tid.

 

Og siden du kommer med det fantastiske naturargumentet, jeg går ut fra at du da også er motstander av kunstig befruktning til heterofile par som ikke får til barneproduksjon? De er jo åpenbart ikke i orden fra naturens side, da kan det jo ikke være meningen de skal oppdra unger.

 

Jeg er ikke enig med deg i at et barn har rett til en mor og en far. Et barn har rett til en familie. Selvsagt har det slått homofile som får barn at barnet ofte vil ha to foreldre av samme kjønn, og antagelig har vi reflektert langt mer over saken enn du har. Alt som foreligger av norsk og sammenlignbar forskning tilsier at barn oppvokst i homofile familier har det like bra som andre. Like fullt våger fordomsfulle gnomer som deg å sitte der og argumentere med barnets beste, når det som egentlig plager deg er frykten for annerledeshet.

 

Kronargumentet for at homofile i Norge bør kunne vurderes som adoptivforeldre er likevel dette: Enslige vurderes som adoptivforeldre i Norge. Kom med så mye som ett eneste argument for at jeg er en egnet forelder dersom jeg er singel, men ikke dersom jeg har en partner av samme kjønn 'a? Og likhet for loven er vel selv du tilhenger av, trass i at du ikke tør stå for meningene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land kommer du fra? Her i Norge har menn lært opp både jenter og gutter i gårdsdrift og guttene ble lært opp i fiske. Mange ble ikke sendt til skolen da foreldrene mente at lærdommen skulle læres hjemme. Foreldre før i tiden brukte ofte mye mere til sammen med barna enn det foreldre gjør i dag.

 

Kunstig befruktning har ikke noe med denne saken å gjøre, men det er da selvfølgelig et ønske at også disse barna skal få leve i en kjærnefamilie.

 

Nei selvfølgelig er du ikke enig i at et barn har rett og krav på en mor og en far, hvor skal grensen gå. Skal vi la sekter og kollektiv bare få adoptere barn, vi kan jo også kalle dette en familie. Det gjør de ihvertfall selv. Nei dirte i å tenke på barna bare vi kan kalle dette en familie, så spiller det ingen rolle om hva en slik familie kan skape av problemer for disse uskyldige menneskene som ikke selv kan velge hvilken familie de skal få. At det går an å bli så egoistisk.

 

Kjære deg jeg har ingen frykt i meg, jeg er voksen og ingen kan nå plassere meg inn i disse såkalte familiene som du snakker om. Jeg har ikke noe frykt for mennesker som er annerledes, men jeg vil heller ikke bruke barn som forsøkskaniner bare pga andres egoisme.

 

Jeg er også mot at enslige skal adoptere, dette pga at barnet har rett og krav på en mor og en far. Dette er det ideelle og det er det man må søke når men skal finne den mest egnede plassen. I tillegg gir adopsjon mulighet til å undersøke familien og plukke ut de som er best egnet. Det er i dag kø for å adoptere og da snakker jeg om par av ulikt kjønn, det er ikke en gang alle av disse som får adoptere i mangel på adoptiv barn. Heldigvis er de fleste land imot alternative familier, så jeg tror dette stopper seg selv . En annen ting er at du ikke er noe godt forbilde her inne, da du kalle mennesker masse dritt pga at de har andre meninger enn du. Det er neste blitt slik at man er "rassist" mot homofile hvis man sier imot dem i deres egoisme av store krav. Jeg vet at det er mange som er enig med meg i dette spørsmålet, men de ville aldri ha uttalt seg i frykt for slike som deg. Jeg må bare le, første gang jeg har blitt kalt idiot og gnom he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...