Trebarnsmamma30 Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Hvordan hadde du reagert hvis en venninne hadde "tatt" det navnet du alltid har sagt du skal ha hvis du får et barn av det kjønnet en gang..? Og denne venninna visste dette veldig godt..
Frukten og To små Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Blitt sur! så enkelt. og sagt det til henne!!! opplever du dette? dårlig venninne!
prøvekluten+3små Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 da hadde jeg blitt skitsur,og det skulle IKKE fått hindra meg i å bruke navnet hvertfall..så skulle jeg sørget for at flest mulig visste om at jeg skulle bruke dette navnet,så kunne hun stått der og sett dum ut..forresten så tviler jeg på om jeg ville hatt så mye med henne å gjort om hun hadde gjort dette mot meg..slikt gjør ikke gode venner..hvertfall ikke uten å spørre først
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 eller når en søster tar 2 navn du har snakket om.. grrr.. Sist gang ringte hun på slutten av sv.sk og beklaget seg, men de kom til å ta ett av "mine" navn denne gangen også..
nr 6 på vei Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Jeg hadde blitt sur! Ikke moro å planlegge navn, så stjeler søsken eller venner navnene. Neinei
Gjest Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Det synes jeg er utrolig frekt. Men må jo si at det finnes unntak, f.eks hvis noen har "okkupert" mange navn, eller de ikke engang er i nærheten av å bli gravide selv...
dolly29 Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Det er en ting at søsken tar navnet dere hadde bestemt dere for, men gjør det så mye om to venninner har samme navn?? Kanskje litt dumt viss dere treffes mye og evt. sammen med barna...
mammat2goll Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 jeg er på en måte i den situasjonen. Jeg og samboer hadde funnet navn, hadde bare sagt det til familie. Så kommer en av mine beste venniner å sier att viss hun får jente noen gang så skal hun hete ******. Altså det samme som vi hadde bestemt oss for. Sa att de hadde vi også som jente navn, men da sa hun ingenting. Men merket att hun ble litt sur. Vet ikke hvem "sitt" navn dette er da? Jeg venter jente om 1 mnd. Hun fikk en gutt for 2 mnd siden.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Herlighet, hvis du venter om en mnd, og hun tydeligvis ikke gjør det, så er det "ditt" navn - så sant hun ikke "alltid" har gått rundt og snakket om dette navnet til deg. Hilsen "navnepolitiet"
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 ja da er det ikkje en ordentlig god vennine. og en teit søster
♥Tullerusk♥ Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 Driiiit forbanna... Hadde ei tante som hadde termin 1,5 mnd før meg og ventet gutt hun og...Jeg var så dum at jeg fortalte henne hvilket navn jeg likte og hadde tenkt å gi det til gutten vår...Så tok faen meg navnet...ble drit forbanna... Så nå holder jeg tett til de som er i familien og venner som er gravide...Navnene jeg tenker på nå skal ikke lekkes ut til noen...=oD... Hadde sagt i fra til henne at det var dårlig gjort...
spilledåsa Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 Du får si til ho at det navnet allerede er opptatt og det vet ho jo!Dårlig gjort.Bruk det navnet du har bestemt deg for,er joho som hermer etter deg da!!
Knøttefrøken Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Dette er en av grunnene til at jeg holder mitt nvanevalg hemmelig. Fordi det er litt uvanlig og har fått en del kommentarer på det vil jeg ikke at noen andre med lik smak som meg skal falle for navnet "mitt". Feks skravla jeg med x-svigers her for en stund siden da hun spurte meg om jeg hadde tenkt på navn, jeg sa at jeg hadde tenkt på***** og hun bare..Hæ??? du kan jo ikke kalle han for det.. Du må jo heller ha noe som truls, kristian, og en haug av andre navn som jeg ser på som " vanlige norske og litt kjedelige" navn... blir provosert jeg.. Det er da opp til hver enkelt hva de velger..
Mummimamma:-) Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 Dumt, men en sjanse man tar når man deler navnet med andre...
kidos! Skrevet 1. september 2007 #17 Skrevet 1. september 2007 Dette har hendt med meg. Det var min fars navn. Droppa hele kjerringa!!! Har ikke snakket med henne siden. Hun mente jeg ikke hadde grunn til å reagere engang, og at jeg var barnslig som reagerte Godt å se at den gjengse mening er at dette er noe man bare ikke gjør!
clarice_starling Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Forstår deg litt, men man "eier" ikke navn, og alle får velge det man liker selv. Og det at andre har samme smak, får bare være. Om det er noe spesielt så får en bare holde det hemmelig. Jeg følte veldig med førstemann at vi ikke kunne velge noe navn vi kjente noen som het, men blitt veldig avslappet til dette senere. Jeg hadde også en venninne som hadde "førsterett" på et jentenavn som hun sa vi IKKE fikk velge. Vi har ikke samme smak, så det var ikke aktuelt uansett, men det er jo dårlig gjort å ringe til meg å si at navnet er opptatt, når hun ikke en gang VET om jeg også har vurdert navnet. Dessuten fikk hun en jente og har kalt henne noe helt annet, så hva om vi hadde latt være å ta navnet for henne????? Alle får ta det navnet de vil.
strekkmerketrollet Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde blitt kjempeirritert!! Men dette er en av grunnene til at vi holder slikt hemmelig til babyen er født og får navnet. Det, og det at vi ikke synes noe om at folk hele tiden skal blande seg...; "nei, daaa synes jeg at ***** er et myyye finere navn! Dere bør kalle babyen det!" ....blæ!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #20 Skrevet 2. september 2007 Skjønner faktisk ikke problemet. Venninna mi har alltid likt Niklas. Det har jeg visst om. Nå som vi igjen venter en gutt tenkte vi å muligens kalle han dette. Det er verken for å stjele navnet eller noe annet men man må da kalle ungen sin hva man vil. Vi synes navnet er kjempefint, tar det ikke for å hevne meg på noen.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Dessuten er det da ikke sikkert hun noengang får en gutt?
mamma til twins Skrevet 2. september 2007 #22 Skrevet 2. september 2007 Jeg opplevde dette. Min søster "tok" guttenavnet jeg hadde lagret lengst bak i hodet i tilfelle jeg skulle få en gutt. Gutten har latt vente på seg, og jeg ville uansett ikke valgt dette navnet i dag. Hadde jeg derimot vært gravid på det tidspunktet, så hade jeg nok blitt litt irritert. Men utover det har det ingen hensikt å skape uvennskap. Man gjør jo ikke annet enn å plukke opp navne-idèer når man er gravid, og det er nok ikke så lett å huske hvor man hørte alle. Kristina; jeg ville sagt at det må hun gjerne gjøre, men at også du har en plan om å bruke dette navnet uavhengig av hennes navnevalg. Det er jo godt mulig at det ikke er like fristende lenger da.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke hadde satt pris på at de tok navnet "mitt". Så tror jeg faktisk at jeg hadde tatt det samme navnet etterpå uansett, slik at de ikke skulle få ødelegge for meg.
Himmel og hav Skrevet 2. september 2007 #24 Skrevet 2. september 2007 Det er jo ingen som eier et navn, og ingen har vel "førsterett" til å bruke det! Det blir for tåpelig synes jeg... Om du har tenkt på dette navnet siden du var lita og har sagt det høyt...hvordan kan du vite at ikke hun har gått like lenge som deg og har hatt dette navnet som favoritt, men bare ikke har sagt det? Kanskje hun til og med har tenkt på det lengre enn deg. Hvem har førsterett da? Dessuten så er det jo ikke sikkert at du noengang kommer til å bruke det navnet. Kanskje du aldri får et barn av det kjønnet, eller kanskje barnet når det kommer ikke passer til å hete det? Jeg synes du er ganske dårlig venninne jeg, som mener du har rett til å nekte noen, og bli sur fordi de ønsker å velge like fritt blandt navn som det du vil gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå