EnJente_m_EnJente Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Alle raser mot faren og tenker på anmeldelse, mine tanker går til den stakkars gutten som måtte stå der totalt uskyldig og liveredd når han sikkert forstod hva som var i ferd med å skje... Mange kan si det ikke er farlig nei, men jeg kan tenke meg det blir mange rare minner i guttens hodet oppover årene. Tror at en alder av 4 år ikke er den rette tiden å gjøre dette på. Om han hadde vært i slutten av tenåra hadde det kanskje ikke vært like dramatisk. Nå vet jo ikke jeg hvordan gutten tok det, men jeg tror uansett kultur og opphav, at et barn på 4 år er redd når noen skal skjære i "tissen" deres... Huff....så egoistisk å gjøre noe slikt ! Dette burde han fått bestemme selv når den tid var inne. Synes synd på barnet, og jeg føler frustrasjonen til deg - mammaen til denne lille gutten. Kan ikke være lett nei ! STOR klem fra meg !
Nusseline♀♀♂ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Var han ikke 4 mnd da? Men godt var det nok ikke!
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 nei han var 4 år. hun skrev i ett innlegg der noen trodde han var 4 mnd at han var 4 år.... så han kommer nok til å huske dette etterpå ja.. er jo ikke akkurat smertefritt etter en operasjon da.. uansett størrelse..
EnJente_m_EnJente Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg tror nok at de fysiske smertene ikke er like ille som redselen til en stakkars 4åring i det de skal skjære i tissen hans. Noen nevnte ordet overgrep...henger meg på den jeg ! En 4 åring forstår mye mer enn vi tror, under slike omgrep er vel ofte noe familie til stede osv. ? Kan tenke meg det oppfattes som svært unaturlig å stå der med folk rundt seg og bli skjært i. Som sagt så aner jo ikke jeg hvordan dette skjedde, men uansett så har de omskjært han, så tilstedet må han ha vært, og jeg tror kanskje ikke forelderen tenker på guttens tanker og følelser, men seg selv og sitt ønske.
MartinFelipe07 Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Så var jo det det at det ble gjort av en medisinsk grunn. Ektemannen min er omskjært pga av det samme og vi er katolske. Synd at folk skal reagere på den måten hun sier voksne mennekser reagere på. Iallefall at noen sier det direkte til han. Min ektemann husker ingenting,var jo en liten baby da dette ble gjort. Og han sier at han er glad de gjorde dette.
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 joda. enig der. men regnet med han fikk bedøvelse.. hvordan få en liten gutt til å ligge helt i ro når de holder på med sånt... ser for meg narkose jeg altså.. her i landet er det nesten ikke en eneste operasjon på små eller store barn som gjøres uten narkose i hvertfall...
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 i denne saken med han som pappan tok med på ferie var det da aldeles ikke noe medisinsk grunn???????? eller???? det var så vidt jeg skjønte bare pappan som tok han med på ferie til hjemlandet sitt eller noe og bestemte seg for dette uten at mamman visste det... eler har jeg misforstått alt?
EnJente_m_EnJente Skrevet 1. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2007 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg mener og ha hørt at de ikke bruker narkose i tyrkia ? Om de bruker lokalbedøvelse fjerner det uansett ikke frykten. Det psykiske tror jeg teller mye mer inn enn det fysiske i en situasjon som dette. Sant....men det er i norge gitt !
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 nei sant det.. er ikke så godt inn i dette jeg... enig at han sikkert er vettskremt... stakkars gutt...
EnJente_m_EnJente Skrevet 1. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. september 2007 Ingen medisinisk grunn nei, tror hun tenker på hun ANDRE som skrev et innlegg her. Til deg over her som trodde det var en medisinisk grunn, så tenker du nå på feil innlegg. Vi snakker om et annet innlegg hvor et par i norge som har gått fra hverandre (om jeg ikke tar feil?) har en sønn sammen, som faren fra tyrkia tok med seg til tyrkia og omskjærte han der i en alder av 4, uten å informere mor.
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 ja det var sånn jeg forstod det...
MartinFelipe07 Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 ok!!!! ************borte!!!!!!!********** hehe
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Det var ingen medisinsk grunn.. Faren har gjort det pga tradisjon.. Og jeg tenker også på hvordan de har gjort det mot han.. Tror neppe de har vært på sykehus å fått det gjort.. Blir vel helst hjemme av en lokal omskjærer, uten noe særlig bedøvelse.. Men får endelig håpe at jeg tar feil.. For ellers må gutten være merket for livet.. Og jeg hadde aldri sendt han med faren til Tyrkia igjen.. Hadde for ene omsorgen for han, slik at faren ikke kunne tatt han med seg fra landet igjen.. Men ville selvfølgelig ventet med alt dette til småen var kommet hjem igjen på mandag..
mamma'n til tre flotte gutter Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 hufff stakkars gutt. Dette får meg til å tenke på en episode som svigerfar fortalte meg i sommer. Han måtte på sykehus i tyrkia pga. en skadet finger mens han var der ble han ufrivillig vitne til omskjæring av en gutt på ca. 5år. Han fikk ikke noen form for bedøvelse og det var fire menner som holdt han fast og en som tok seg av omskjærniga.Gutten hylte ut av smerte, dette var det værste svigerfar har hørt og hadde han hvert i stand til det hadde han slått i hjel alle sammen. Jeg grøsser når jeg hører om omskjæring spessielt i Tyrkia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå