Gå til innhold

Hvordan skrive navnet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har virkelig ikke peiling!! har bestemt oss for dette navnet, mn vet liksom ikke hvordan vi skal skrive det?? noen som kan hjelpe meg??

* Eimi

* Aimee

* Amy

eller er det flere måter å skrive det på? hva synes dere blir finest? takker for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun jeg kjenner skriver:

aimee med apostrof over den siste e-en.

Skrevet

Kommer litt an på om dere skal ha trykket på den første eller siste stavelsen...?

Skrevet

hmm det var jo en god ide:) noen flere?

Skrevet

hmm bare navnet rett fram liksom? vet ikke helt hvordan det blir..

Skrevet

aimee og amy trenger ikke være samma navn engang da..veit av en hund som heter aimee,og det uttales "eimee" ikke "eimy"som jeg vil si amy er..

ville absolutt gått for det siste

Skrevet

jeg syns amy er penest=)

Skrevet

ja jeg vil jo absolutt at navnet skal uttales eimy elr eimi..blir vel det samme...men hva blir finest å skrive?

Skrevet

Hei..

Jeg heter Amy selv, har valgt navnet selv, og synes det er den greieste måten å skrive det på.. Eneste er at noen vil lese navnet som Amy, med trykk på Aèn istedenfor Eimi..

Skrevet

jeg må alltid stave mitt etternavn og nå må sønnen min regne med å alltid stave sine tre navn (fornavn og to etternavn, det ene fra meg). Ville tenkt litt på det når du velger navn og skrivemåte, det er litt irriterende at det aldri blir rett ved første forsøk:-)

Skrevet

Eimy hadde jeg valgt:)

Skrevet

kjenner en som heter det, og hun skrives for Aimee og utales eimi

Skrevet

Aimee eller Amy er fine... ikke det andre!!!

Skrevet

Heisann!

Så moro, første gang jeg har sett noen som har vurdert Aimeè. Jeg heter selv dette og synes det er kjempe fint. MItt navn uttales Eme, rett frem. Ville gått for dette da det er utrolig få som har det samme navnet :-)

Skrevet

Kommer veldig an på hvordan det skal uttales da... hvis du vil uttale det på engelsk måte, burde du skrive Amy synes jeg. (men Amy uttales jo ikke som Eimi da, selv om mange nordmenn kanskje gjør det... hehe)

Hvis du vil at det skal uttales på norsk måte "eimi", så ville jeg skrevet Eimi, eller Eimy, selv om jeg egentlig synes det er ser litt 'rart' ut, eller uvant bedre sagt.

Aimee er også veldig fint, men da uttales det med trykk på MEE og ikke på AI.

Synes selv både Amy og Aimee er søte navn, men det er jo 2 forskjellige navn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...