*Villekulla* Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Håper noen kan svare meg på dette da det ser ut som ammingen ikke fungerer som den skal... Hvor mye skal en nyfødt ha i døgnet? Hvor mange måltider skal man fordele det over? Skal barnet ha noe i tillegg til mme? (tran, maltekstrakt osv...)
Gjest Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Nå er det en stund siden sønnen min fikk mme, så husker ikke helt hvor mye han fikk. Men malt fikk han da han hadde forstoppelse. Og jeg har også hatt i litt tran innimellom, for han spyttet ut tran når han fikk det med en doseringsprøyte.
*Villekulla* Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2007 Skal jeg blande tranen i melka mener du? Hvor mye tran skal han ha daglig isåfall?
Makka Pakka Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Du gir så mye MME som ungen vil ha men er den nyfødt så spiser den kanskje ikke mer enn 100 ml pr gang. Den skal sikkert ha 8-10 måltider daglig mens dette avtar litt etterhvert (da blir måltidene større men litt sjeldnere). Du må bare prøve deg fram. Mange gode tips er å hente på: flaskeposten.org Et fint opplysningssted for de som ikke fullammer!!! På MME-pakkene står det hvor mye ungen skal ha men dette har ikke stemt for mine to barn, som begge har måtte godta at mamma ikke får til å amme. Når barnet er 6 uker gammel anbefales det at man begynner å gi litt tran eller D-vitamin dråper. . Maltekstrakt kan være fint å gi om ungen får hard mage og ikke får til å bæsje. Noen unger liker også MME best med maltekstrakt i for den gjør de søtere. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Jeg har hvertfall blanda det i melken han, for helsesøster sier at det er bra måte å få i han tran, siden han ikke likte smaken. jeg husker ikke helt om det var 2 mm eller 3mm. Står på flasken kanskje, ellers kan du ringe og prate med hs til mandag.
Makka Pakka Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Ikke gi tran med melka for det vil sette smak i melk og noen unger vil ikke ha melka da. Jeg har gitt tran med en liten t-skje, men begynte tilvenningen til tran med å bare ha litt på fingeren og gi til ungen. Det fungerte fint med begge mine to. Barnet ditt får det den trenger gjennom MME så ikke stress med den tranen, la barnet få venne seg til den. Mitt råd hvertfall :-) Ungen skal ha en litt stor t-skje med tran sånn etterhvert.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Jeg har begynt me 90ml, noen ganger ville han ha mere, så da laga jeg litt ekstra. Det står jo på MME - pakka.. Økte omtrent hver mnd fra han var 1 til 3mnd. Fra han var 3mnd til 6mnd drakk han 180ml Fra han var 6-12mnd fikk han 210. JEg ga han det han ville ha når han ville ha, den første tiden og etterhvert laget jeg faste måltider. (etter han var 1mnd) LOt han bestemme den første tiden selv. Han sluttet imidlertig å drikke om natten (siste gangen var kl 0000 og neste igjen mellom 6-10) da han var 2mnd.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 På nanpakken står det at en baby på 2-4 uker skal ha 80-150 ml 6 ganger i døgnet. Fra 1-2 måneder skal de ha 100-160 ml 6-5 ganger i døgnet og 2-3 måneder 130-160 ml 6-5 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå