Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Har planer om å få to tette og prøver å spare opp litt penger slik at jeg kan være mer hjemme i neste permisjon. Vi kommer til å få kontanstøtte for det første barnet vårt i mellomtiden i noen mnd. Hva synes dere om ideen om at jeg kunne få spare kontantstøtten til denne perioden slik at dette kan gå inn i den samme potten som jeg sparer på nå. Samboeren min tjener 120 000 mer enn meg i året. Jeg jobber 80 % , han 100 %. Hvordan gjør dere andre det?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg tror ikke jeg helt skjønte hva du mente jeg nå... Jeg har begynte å jobbe igjen, men jobber hvilende nattevakter det vil si at jeg sover på jobb (fra 24-06). Jeg jobber ca 50% og er da hjemme med lillemor på 10 måneder på dagen. Men kontantstøtte som kommer i november, vil jeg sitte igjen med nesten det samme som om jeg hadde jobbet fulltid på jobben (har sagt opp nå da) og hatt henne fulltid i barnehage + busskort. Mannen min jobber 100% da.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg har et barn og planlegger et til og ønsker å spare de pengene jeg får i kontantstøtte de mnd jeg må jobbe i mellomtiden slik at jeg kan være mer hjemme etter neste permisjon. Så spm er da om det høres fornuftig ut at jeg kan få disse pengene til å spare til da. Vi har ikke noe særlig felles økonomi. Håper det var opklarende Hovedinnlegger
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Sånn å forstå ) Skal du ha barnet hos dagmamma da, for du får jo ikke kontantstøtte om du har barnet i barnehagen. Men hvis du klarer å spare de pengene, så er jo det kjempefint!! Synes det hørtes ganske lurt ut jeg ) For da hadde du tenkt å ta ulønnet perm da, når mammapermisjonen din er ferdig neste gang?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Min mann jobber også 100%, det er jeg som jobber 80 Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Ja, hadde tenkt å ta ulønnet perm etter nestemann. Barnet jeg har nå skal bli passet av familie, derav kontantstøtten. Problemet er at vi ikke har felles økonomi og da jeg luftet dette i sted virket ikke samboeren min helt enig. tror ikke han helt har betemt seg da, han var interessert i hva andre gjorde. Hva synes du/ dere er fornutig. Kontantstøtten skal jo egentlig brukes til å være hjemme med egene barn .Vet hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Var Hovedinnlegger som skrev det nå nettopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå