-Amelie- Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at vesla skulle begynne i barnehage etter jul, da er hun 16 måneder. Men nå viser det seg at det ikke kommer til å klaffe med studiet mitt. Er det noen her som har ventet/venter med barnehage til barnet er 2 år? Foreløpig trives jeg veldig godt med å være hjemme med snuppa (har anledning til å gå på litt kveldsundervisning og slikt likevel), men jeg er redd for at jeg skal bli fryktelig lei på slutten... Dere som evt. er hjemme, hva fyller dere dagene med når barnet nærmer seg 2 år? Trives dere?
Anonym i dag Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Jeg har søkt om barnehage, men har ikke fått, min er 22 mnd, og vi stortrives, koser oss, leker ute og inne, sover en dupp ca 2 timer på dagen og da for jeg tid til meg selv, ellers farter vi mye og besøker andre med barn eller besøker åpen barnehage, håper jeg får barnehageplass i løpet av ett år, får da MÅ jeg tilbake til jobb, hvis ikke mister jeg den.
Kahbean Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Åpen barnehager er altids koselig for da kan både du og barne møte andre. Før gutten min endelig kom seg inn på barnehage så hadde vi ganske fast rutine på dagen slik at jeg ikke trengt å føle lei eller sliten og prøv å tenke på hva jeg kan gjør. Da vist også gutten hvordan dagen gikk slik at det ble rutine han fortsettet på barnehagen. Men nå mener jeg ikke at jeg satt å passet på klokken for å se hva vi måtte gjøre... det var bare mest at vi var ca. 2 ganger per dag, osv. Når vi voknet så latt jeg gutten leke litt for seg selv, se på litt tv eller se på bøker mens jeg laget frokost, og noen dager leste avisa, satt på klær til å vaskes, osv. Etter frokost dro vi etter hvert ute... leket ut i hagen, besøkte forsjellige lekeplasser, dro på tur til byen/butikker, sykkelturer, tur i skogen, osv. Så var det lunsjtid og en blund til gutten. I denne tiden så tok jeg sjansen til å gjøre hva som helst... sov, dusj, vask klær/hus/osv, eller bare kos meg med tv, internet, blad og sånt. Etter han voknet så hadde vi det koselig inne med litt frukt og drikke og dro vanligsvis ut en tur etter det. Often når det var dårlig vær ute så holdt vi oss inne, baket boller og muffins og slikt som er artig for barna å hjelpe med. Jeg brukter ofte å start middag når mannen min er på vei hjem og da liker gutten å hjelpe til i kjøkkenet... det er artig!!!
Mirakeljenta08 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 gutten min er 14mnd å skal være hjeem emd meg til han er over 2år. tenker å begynne i barnehage i august 2008. syns han e rså liten enda. skal kose meg emd han så lenge jeg kan. stortrives med å ha han hjemme.
Bellanotte Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Hei jeg har en sønn på 16 mnd som har begynt i barnehage nå. Og hvis jeg hadde hatt mulighet til å vært lenger hjemme med han så hadde jeg grepet sjansen. Jeg trodde at han kom til å leke med de andre barna og være sosial. Men i den alderen så leker de alene og er ikke så opptatt av de andre barna. Så bli hjemme en stund til og kos dere. De blir fort store og nå føler jeg at han bare er til oppbevaring til jeg kommer og henter han fra jobb. Snufs......
2005&2010 Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Jenta vår på 20mnd skulle egentlig begynne nå i august, men ombestemte oss. Skal vente til neste år. Da kan hun snakke, og si hvrodan hun har det også koser jeg meg jo sååå følt med å være hjemme med henne. Vi fyller dagene med lek, inne og ute, spise, noen dager tegner vi eller maler, andre dager er hun med å baker, er også å besøker andre med barn. Såklart noen ganger så føler jeg at hun kanskje kjeder seg, men da er det bare å pakke litt mat og drikke og trille en tur til lekeplassen eller lignende. Hadde jeg vært deg og hadde hatt muligheten til å være hjemme med jente di, så hadde jeg gjort det. Denne tiden får man jo aldri igjen. Så er godt å ta vare på den. De vokser jo så fort...
fjell og fjord Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Hei! jenta mi er 13 mnd nå og hun skal bli hjemme med meg ett år til Vi har flere årsaker til det en av dem er jeg hadde ikke fast jobb å komme tilbake til så var ikke sikker at jeg får jobb - hvofor bhg da? da vi måtte søke bhg om våren så var hun så liten ennå... så har vi en til god årsak til... jeg var litt usikker om hun kommer til å trives og hun skal savne andre barn men nå leste jeg her at det leiker ikke så mye med andre ennå og hvis det var mulig da andre ville være hjemme og så ble det ltt lettere vi går en gang i uke på åpen barnehage på leikeplassen hver dag, på besøk hos andre med små barn bare nå begynner det bli koselig med henne når hun forstår litt lærer å snakke håper ar det går bra bare får spørsmål ofte "skal du være hjemme eller skal hun i bhg?" da må jeg forklare liksom unnskylde meg..
fjell og fjord Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 har ikke lyst at barnehage tantene skal kose med jenta mi men meg selv!
babykoz Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 hei jeg lurte på hva lever en familie av når mor går hjemme uten om kontantstøtten?
fjell og fjord Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 hvorfor får ikke mor kontantstøtten da?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 jeg mente utenom kontantstøtten?har jo ikke rett på overgangsstønad hvis man er samboer
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 sparepenger- visste at jeg kommer ikke til å tjene så sparte mens jeg jobbet mener at bedre å ha litt mindre penger enn å være i full jobb og ikke se datteren min selgølgelig hver familie må vurdere om mannen klarer å forsorge eller evt. foreldrene kan hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå