Gå til innhold

Hvorfor skal alt være så vanskelig?? ://

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i en periode i livet, som holder på å gjøre meg sprø...Både mentalt og fysisk....:((

"kastet" ut gubben i mai, og etter litt prøvelse, har jeg funnet ut at jeg må fortsette livet alene. Greit nok det...

Men, for 5 år siden, flyttet vi fra hjembyen, mye fordi mann min da skulle komme seg "vekk" derifra, og litt om at vi ønsket at ungene skulle bo "på landet" i et tryggere miljø....

Jeg ønsker selv å flytte hjem igjen. Ungene er villige, men ønsker det ikke. De har jo sine venner, sine fritidssysler og alt her oppe...

Jeg har sett på hus, både til leie og til salgs "hjemme", som jo koster 3 ganger mer enn her....//

Jeg har sagt, at vi flytter, når jeg finner noe....

Nå har jeg begynt å jobbe, og etter et par uker der, ser det ut som om jeg kan få meg fast jobb fortere enn jeg hadde regnet med.

han trenger folk, og jeg trives der. Fast jobb vokser ikke på trær heller....

Kan kjøpe hus her oppe, til 1/3 av prisen hjemme. Altså her kan man få et STORT hus ( med 5 unger trenger jeg stor plass!! til rundt en million....

Til leie er det ca 5000,- de tar på hus her!!

( hjemme fra 12-15 000 !!)

Jeg har det skikkelig rørete i hue mitt for tiden. Hva skal jeg gjøre?? Flytte hjem ( savner jo venner og famile der hjemme!) eller slå meg til ro noen år, for å kunne kjøpe noe eget, få en fast jobb ( lettere å få jobb senere når man er i jobb og)

Usj.... dette er grusomt vanskelig...:(((

Aner ikke hva jeg skal gjøre......

Hvorfor skal det være så vanskelig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, et vanskelig valg, ja.

Men jeg tror jeg hadde blitt en stund til-

Det med økonomi er jo viktig, at du får råd til et mye bedre hus, og at barna har fått røtter der dere er.

Hvis du i tillegg kan ha fast jobb som du trives i, tror jge dere vil få et bedre liv enn i stprbyen i en jobb du kanskje ikke liker like godt, med dårligere råd, mindre plass, dyrere liv, barn som kanskje ikke får nye venner så fort osv.

Er det veldig lang vei til familie og venner?

Har du ikke mulighet for å få noen nye venner der du er nå?

Kan ikke utdype det så mye, for min treåring skal straks skyte meg ut i verdensrommet, så lange resonnementer rekker jeg ikke.

Skrevet

Uff ja, det er slik jeg tenker og.... Vanskelig dette her, egentlig ;(

Joda, har jo fått et par venninner her og, men det er ikke som "hjemme" likevel ;)

Det er 15 mil hjem, så ikke så langt da, ferja ødelegger litt, men ellers - kunne det jo vært lenger og, for å si det slik ...

Kjipt å takke nei til fast jobb, og kunne kjøpe meg noe rimelig, for så og "bygge meg opp" lissom...

Men, ... hmm... dilemma likevel...

( og nå vet hele bygda at vi skal flytte da, som ungene sier, de synes det er vanskelig og, at det er så mye frem og tilbake...// Det forstår jeg jo. Surrehue meg har ikke gjort ting lettere for dem akuratt....:::((

Skrevet

Synes du skal bli jeg ;o)

*klemmer*

Skrevet

Skjønner at dette ikke er et enkelt valg. Hvor er far og er han flink til å stille opp for barna?

Det mest fornuftige hadde kanskje vært å kjøpt deg noe der du er nå, arbeide deg opp litt, skaffe deg godt med egenkapital og flytte hjem om 2-3 år? Som du sier er det enklere å få en fast jobb når man er i en jobb.

Men det er klart at nærhet til familie og venner betyr mye også, samtidig har barne dine sine venner der dere er nå. Du må bruke tid på dette, tror jeg, ikke bare kaste deg ut i noe.

Er jo ikke godt å si hvordan boligprisene kommer til å bevege seg framover heller.

Ønsker deg lykke til med valget ditt:)

Klem

Skrevet

Hehe ;))

Det synes du nok ;))

:0)

Skrevet

Absolutt :o)

Men men...

Usikker på åssen det blir med hyttetur for meg og nå :o(

Vet ike hvilke helger jeg kommer til å jobbe med den nye jobben...

*æsj*

Skrevet

Far ja ;)

Jeg har jo en far til de to eldste, og han bor der "hjemme", og en far til de tre yngste, som jo da bor og jobber her på bygda.'

Han stiller opp, men jeg kan ikke stole hundre prosent på han, forå si det slik...//

Nei, dette er utrolig vanskelig. I våres ble egentlige ungene og jeg "enige" om å bo her i 3 år til, da er nr 2 ferdig på ungdomsskolen...

Men, det er klart, da begynner jo nr 3 på ungdomsskolen....:// Så blir jo sikkert galt å flytte da og...

Ikke lett å gjøre alle til lags nei.....

Er i en fortvila situasjon for tiden i allefall......

Skrevet

Glemte å si at jeg har brukt et 1 år allerede, på å finne ut av dette,,,,

Spesielt da de siste månedene... men, desverre det gjør det ikke enklere ;)

Ikke nå, med jobb og slik heller da.

Men... får kanskje bruke litt tid til. Og prøve å ikke tenke for mye på det kanskje.

Takk for "lykkeønskninger" ;0))

Skrevet

Har vært "fast" her i norge de siste 10 årene, så jeg skjønner deg absoloutt når du nevner at savn etter familie og venner er en stor faktor for deg når du vurderer å flytte.

Men syns du må la fornuften vinne her, barna dine ønsker ikke å flytte, hvis du har funnet en jobb du klarer å kombinere med 5 barn så ville jeg tviholdt på den, og dette med økonomi veier tungt her syns jeg. Spesiellt at du får kjøpt større hus der du bor nå, og med 5 barn trenger du jo litt plass.

Til tider så savner jeg familie og venner fryktelig, men jeg har ingen mulighet til å flytte tilbake de neste årene. Men man må prøve å holde en positiv innstilling og prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Ahh... det er klart..... Du begynner i oktober du??

Men, hytteturen kan vi jo bestille en annen helg da ;)) Minst visste vel ikke helt om det passet heller forstod jeg ;)

Kan vi ikke se ann da. Og finne en helg som passer til alle?

:)

Skrevet

Det er noe der ja....

Mine bor i allefall i landet her da ;)) Og 2 timer unna er jo ikke så langt unna akkurat ;)

Jeg og synes det økonomiske spiller mye inn. Er rådyrt å bo på Østlandet nå. Og sjefen legger opp arbeidstid, slik at jeg fortsatt har god tid med ungene, ingen stress og mas og unødvendig rot og usikkerhet/dårlig samvittighet.../

Får vel la det rå litt, tror jeg......

Skrevet

Etter det du har skrevet så høres det ut som det er det mest fornuftige i situasjonen.

Og det er ikke lett å finne jobb som lar seg kombinere med flere barn ;)

Men du verden, som jeg skjønner deg når du sier at du har lyst til å flytte for din egen del...

Skrevet

Jeg tror det lureste er å ta jobben du er tilbudt og heller legge til sides penger hvis du får mulighet til det. 2 timer er ikke lengre enn at dere kan dra "hjem" på besøk ofte. Etterhvert får du kanskje mulighet til å leie ei hytte eller en leilighet "hjemme" for de pengene du sparer på å bo på landet.

Lykke til med et vanskelig valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...