Knøttefrøken Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg har begynt å tenke mer og mer på fødselen min i slutten av desember, med skrekkblandet fryd.. Jeg vil på en måte føde "mest naturlig", mens på en annen måte vil jeg bare blir "snitta" opp med keisersnitt og få ut ungen... Hvordan har dere født og hva var opplevelsen? Gruer meg jeg:-/
prøvekluten+3små Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 fødte med følgende jeg: badekar varme risposer på korsrygg og mage lystgass akupunktur,men usikker på om de hadde noen virkning født med dette to ganger,altså såkalte naturlige bedøvelser,og det har gått helt fint:o) da jeg tilslutt bad om epiduralen,så var det for seint,og ungen var ute ti min etter;o)
Gjest mphs Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg brukte dusjen så lenge jeg var hjemme. På sykehuset brukte jeg varme risposer på korsrygg og mage. Da jeg hadde 8 cm åpning skulle jeg prøve lystgassen men den virket ikke(de hadde problemer med tilkoblingen eller noe). Jeg ba likevel om å få beholde masken for da hørte jeg pusten min bedre og klarte å konsentrere meg om pustingen. Fikk oksygen helt på slutten like før jeg skulle begyne pressingen. Lang fødsel men det gikk veldig greit uten noe mere smertelindring.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Epidural... Fikk først akupunktur, men dette hjalp minimalt. Så fikk jeg epidural til slutt. Fikk slappet skikkelig av, da riene "forsvant". Sov litt, våknet og var klar! Resten av fødselen var en lek(det gjorde vondt altså, men overhode ikke ille). Håper at jeg kommer tidlig nok inn til å få epidural denne gangen også )
Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 MEN...jeg vil gjerne nevne en ting: Ikke planlegg så nøye hvordan du vil ha det, for det er mulig at det ikke blir slik i det hele tatt. Jeg hadde planlagt at alt skulle skje naturlig, akupunktur, varmebad, osv...men neiiiida... endte med epidural, men klager ikke til dags dato for det )
ippemo får augustbaby Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Hvorfor MÅ man ha smertestillende? Kan du ikke bare gå i fødsel med åpent sinn og ta det som det kommer? Begge mine er født uten smertestillende, ikke et valg jeg tok på forhånd, men fordi fødslene var så greie å komme seg gjennom at jeg ikke trengte det. Jeg regner med at du er førstegangs, så hva er da vitsen med å bestemme seg for det ene eller det andre når du ikke vet hva du går til?
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 har klart meg heilt fint uten smertestillende eg....det vil sei at ed 1. var eg litt i badekar og nr 2 fikk eg varmt klut i skrittet og nr 3 fikk ikkje jm tatt av seg jakka en gang.....hehe
*Smiley* Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Tar dette som det kommer underveis.Man vet jo ikke hvordan fødselen blir før man er midt oppi det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå