Gå til innhold

jordmor fant ikke hjertelyd i uke 16+6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er nå 17 uker på vei og var hos første jordmorundersøkelse torsdag, men hun fant ikke noen lyd. Mente det var fordi jeg var så kort på vei og at jeg kanskje var veldig stor. Høres ikke dette mystisk ut. Har en fra før og hørte tidlig hjertelyd og kjente bevegelser uke 17. Har ikke kjent noe nå. Jeg fikk ikke tidligere ul, har avtale om en mnd.

Noen andre som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som svarer deg da... hmm, jeg vet ikke hva jeg skal si, men hjelper deg å dytte opp tråden =) Lykke til.

Skrevet

Jeg tror jeg ville sjekket det opp med sykehuset.. Jeg ble sendt dit i uke 13 da legen ikke fant lyd, og da sa de at leger hører det fra uke 16...

Men hos noen (som hos meg) ligger morkaken foran og da er lyden vanskeligere å finne.

Jeg ville sjekket uansett jeg altså... Det er greit å få et svar uansett hvilken retning det går... Jeg har mistet i dødfødsel og gikk lenge med barnet uten å vite at noe var galt, og det er ikke moro.

Samtidig er det ikke moro å bekymre seg dersom alt faktisk er bra!

Lykke til!!

Skrevet

veldig rart at hun ikke henviste deg videre da? For å berolige deg litt, så var jeg hos jordmor i uke 19, og hun slet fryktelig med å finne hjertelyden. Hun lette i 35 min, da vi endelig hørte den. Morkaken ligger foran så det var visst litt vanskeligere da. Jeg kjente ikke spark før i uke 20 heller. Nå er jeg førstegangs da.

Håper du får klarhet i det :-)

Skrevet

Jeg var til jordmor andre gang i uke 20 og hun ville ikke høre etter hjertelyden ennu, pga det var tidlig og det var ikke alltid man hørte det før i uke 23-24. Så for å ikke skape unødvendig bekymring så ville hu vente. Så er kanskje ingen grunn til bekymring, er tildlig å høre det i uke 17 da.

Ingen svangerskap trenger å være like, men viss du er ekstra urolig kan du alltid be om en hurtig henvisning til UL, det fikk jeg kjempe tidlig i svangerskapet og da fikk jeg roa meg (da av andre grunner). :)

Du får ha lykke til:)

Skrevet

Legen min ville ikke høre etter i uke 16, han sa de ikke pleide å høre etter før senere,og at det kan være vanskelig så tidlig. Jeg amste ikke for har babywatcher så kunne høre på den istedet. Når hun først hører etter og ikke finner kunne hun godt sendt deg videre synes jeg, for ikke rart du blir bekymret selv om det kan være vanlig.

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyd da jeg var hos jordmor sist torsdag, da var jeg 17+2.

Men hun advarte på forhånd om at hun kanskje ikke ville finne den, så det er nok helt normalt.

Skrevet

Takk for alle svar. Det er tydelig veldig ulik praksis rundt omkring.Jeg er veldig bekymret ja og kanskje unødig. Aventer iallefall over helgen. Det er iallefall ikke noe i veien med hormonnivået mitt for jeg er en tåreperse og jeg det stikker godt i sidene når jeg reiser meg brått.

Takk for alle støtte iallefall. Det gjør godt:)

Skrevet

Heisann

Jeg var til lege for noen uker siden og da fant han den,men var til jordmor for noen dager siden og hun fant den ikke..Men hun sa det var helt normalt...at babyen sikkert hadde gjemt seg litt og at det var vanskelig å finne da de var så liten..

Klart jeg ble bekymret,men som deg har jeg og stikninger i siden titt og ofte og tenker at alt er sikkert bra!!

Men skjønner deg godt jeg asså...Men alt er nok bra med oss begge..

Er forresten i uke 15

Skrevet

Hei.. jeg er 12+5 i dag og skal til legen på tirsdag (er da 13+1) for han mente jeg kunne komme å høre hjertelyden.. Har hørt om de som har hørt det i uke 10.. såg noen skrev at det ikke var vanlig før i uke 22.. hmmm tror folk sier litt forskjellig altså...

Skrevet

JA! Men jeg ble sendt til ekstraordinær ul. Heldigvis. Legen kkunne bare ikke la være. ALt var ok. Det er det sikkert hos deg også. Syns det var kaldt å ikke la deg få ul. Vondt å bli overlatt til uvissheten. Føler med deg - men alt er sikkert ok hos deg også! :-)

Skrevet

heisann! hos meg fant de hjertelyden i uke 13 første gang, hørt den hver gang på kontroll også! men legen sa at noen ganger hører man ikke før uke 17\18! men ta kontakt med legen! du får bedre svar der enn her:)

Skrevet

Hei! Jeg er 16+4 i dag....

Jeg var på sykehuset til sjekk i dag, da jeg ikke har kjent liv fra den lille på noen dager. I tillegg fikk jeg en liten blødning i natt, og ettersom det kan være litt kritisk hos meg, tok de meg inn til sykehuset.

Først lyttet jordmor med det gamle trestetoskopet, men det la hun fort vekk. Hørte ingenting. Så brukte hun den maskinen som måler hjertelyd, men fant ingenting med den heller. Helt stille.

MEN, da legen tok meg opp til UL, var babyen i full aktivitet, sparket og slo og smattet til oss med munnen. Hjertet slo som en klokke.

Så ikke fortvil, det er helt sikkert ganske vanlig å ikke høre noe, dersom den lille ligger litt dypt og i en sånn posisjon at hjertelyden ikke når fram. Alt er helt sikkert tipp topp.

Skrevet

Da jeg var 14+5 slet legen med å finnehjertelyden. Hun saumfarte magen 6-7 ganger, men fant den til slutt. Hun mente at det var fordi ungen lå så langt bak. Jeg er nå 16+3 og kjenner ennå ikke noe liv i det hele tatt. Så jeg trøster meg med at ungen ligger langt bak og at det dermed blir vanskelig å høre.

Men nå skal du vel snart på UL eller ny lege undersøkelse? Be eventuelt legen din om en ny sjekk etter hjertelyd fordi du er bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...