Gå til innhold

Igangsetting - hardere fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har liksom hørt at det blir hardere å føde når de setter igang fødsel. Noen som har opplevd det og kanskje begge deler og kan meddele opplevelsen/forskjellene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikkje oppøevd det sjølv men vennina mi ble satt igang med første og ho hadde en kjempelett fødsel der babyen nesten bare tatt ut av henne.....

Skrevet

Nei, synes ikke det var hardere, snarere tvert imot. Nr.1 tok 27 timer, og da jeg ble igangsatt med nr.2 tok det bare tre timer. Og i tiden etterpå var jeg i toppform, sammenlignet med nr.1.

Skrevet

Dytter litt på denne...lurer veldig jeg også.

Skrevet

søstra mi brukte ca 40 timer på nr.1 (ikke igangsatt).

Men bare 1 time på nr.2 (ble da igangsatt).

Unge nr. 2 fikk sjokkanfall fordi han kom så fort ut. Måtte ligge på barneintensiven en stund, men han har det bare fint nå :)

Skrevet

Brukte 48 timer på nr 2 som ble igangsatt, men måtte til slutt hentes med ks. Første man ble tatt med haste ks.

Skrevet

Jeg har lest 10000 vis av fødselshistorier nå etterhvert...

Tror det kan bli mer intenst i lenger tid ved en igangsatt fødsel. Fordelen er jo at man er på sykehuset i trygge hender hele tiden, og ikke hjemme alene.

Skrevet

På svangerskapskurs har jeg hørt at det å bli satt igang (ved drypp eller ved at vannet tas, ikke ved å bruke gele for å sørge for modning) fører til en kortere fødsel. Fødselens ulike faser blir rett og slett kortet ned, og alt blir mer intens.

Man kan føle større smerte siden kroppen ikke får tid til å venne seg til smerten underveis. I tillegg skal visstnok raske fødsler øke sannsynligheten for å revne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...