Lilly 79 Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg har et pass som ble fiksa før jeg gifta meg. Det er håndskrevet, men nå er etternavnet feil.... Jeg reiser snart på ferie, og lurer på om jeg nå må kjøpe et nytt, eller om jeg bare drar ned til passkontoret og får det omgjort?
imsdal med julesmak Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg var bare innom passkontoret og fikk skrevet inn det nye navnet og stemplet at de hadde godkjent det.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Håndskrevet? Er det et nødspass? og hvor gammelt er passet? Håndskrevet pass har jeg ikke sett siden jeg var sånn... 2... Du må få nytt pass ja, evt. nødspass.... Hvis du har et annet etternavn nå, kan du jo ikke bruke passet... Så da må du kjøpe deg nytt, eller om du ikke har tid til det, må du få nødpass. Tror du må ha med navneendringmelding og, om du har det!
imsdal med julesmak Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg har forresten også håndskrevet pass, fullt lovlig det
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 vi hadde også håndskrevet pass, men ble veldig anbefalt å få helt nye. for det er visst mange som opplvere problemer med sånne som er endret... men det går an da..
Lilly 79 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2007 Håndskrevet pass er like vanlig som maskinskrevet. Takk for svar, det var bare å komme nedover. Ringte for sikkerhetsskyld:-)
Abracadabra Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 det eneste jeg vet er at skal man til usa så må du ha nytt...! ha en fin ferie da!
Gjest -<<- Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 De kan legge til opplysning om bytte av etternavn. Evt kan du bestille billetter i ditt gamle navn - det som sjekkes er stort sett at de to navnene samsvarer, i hvert fall innen EU. Om du skal til USA eller mellomlande i USA må du ha nytt pass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå