mamsen labamsen Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Hvor stor aldersforskjell er det mellom nr 1 og 2? Og mellom nr 2 og 3? Er det stor overgang fra 2 til 3 barn?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 4 år mellom de to første, så 4 år til neste. Blir drøyt to år mellom de to minste nå. Overgangen fra 2 til 3 var minimal. Det STORE sjokket kom med nr.1, neste ble LITT mere jobb, mens nr.3 var som ren bonus å regne:0)
MorT-3gutter Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Her er eldstemann 6, midterste 3 og minsten 5 mnd. Synes at det var stor overgang fra 1 til 2. Men, må nok innrømme at overgang til 3 ble værre. Nå er det andre ting som blir værre. Ikke like enkelt å få gjort ting. Nå er det 2 du må distrahere hvis du skal gjøre noe med den ene. Ikke så enkelt å få levert skole/barnehage heller. Det gikk greit når to var i barnehagen, men nå skal en på skole og en i barnehagen. Jeg må ha med alle 3 for mannen begynner på jobb kl. 7. Så da må eldstemann og minstemann sitte i bilen mens mellomste blir levert i barnehagen, så kjører vi til skolen og parkere et stykke unna og går med minsten i bæresele opp til skolen og leverer eldstemann. Barnevakt kan du bare glemme når du får 3! Jeg er en del alene med alle 3 pga turnus til mannen. Ikke enkelt å skal hjelpe eldste med lekser mens de andre to også krever sitt. 3åringen kan jeg jo distrahere med leker, men han på 5 mnd. er det værre med. Så er det kveldstell når jeg er alene da. DET ER IKKE LETT! Minsten er urolig på kvelden og det blir han som regel akkurat når de andre skal stelles og legges. Da gjelder det å være KREATIV! Men, det er veldig koslig med 3 barn, men føler nok at jeg ikke strekker godt nok til.
Fire småtroll Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Eldste er 6 år, mellomste 3,5 år og vesla er 3 mnd. Synes det går utrolig greit jeg, kan selvfølgelig bli litt stresset av og til, særlig hvis jeg er alene med alle tre i en stor matbutikk f.eks, men i det store og hele går det helt fint. Overgangen fra 2 til 3 er ikke stor i det hele tatt, de to store synes det er kjempekos med en lillesøster, og lillesøster kjeder seg jo aldri. Bare å sette henne i en vippestol midt i stua og hun følger storøyd med på alt brødrene finner på ;-) Synes også det er fint å ha permisjon nå som eldste har begynt på skolen. Vi går om morgenen vi, følger først eldstemann til skolen, så står mellomste på brett til barnehagen mens vesla sover i vogna. Deilig å ha god til om morgenen.. Helt topp med tre barn, anbefales på det varmeste! Er jo en mer selvsikker og rolig mamma nå også enn med førstemann, koser meg veldig mye mer med ungene nå..
La Perla Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 3 år og 9 mnd mellpm de to første. Så gikk det nøyaktig 7 år til før den siste kom. Overgangen var litt stor , men mest fordi vi egentlig hadde store barn og ble "satt tilbake" til baby-tiden igjen. Men det var superkoselig, og mye lettere enn med førstemann, for nå hadde jeg så mye hjelp fra storesøstrene.
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 her er de 7 år,5 år og 14 uker...syntes ikke det var noen overgang i det hele tatt...
Solitude Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Imellom nr.1 og 2 er det 4 år imellom. Imellom nr.2 og 3 er det 2 år imellom. Og overgangen til 3 syns jeg ikke var så stor. Men hvis jeg hadde valget så ville jeg ønsket at mellomste hadde vært litt eldre når sistemann kom. Da hadde hun vært litt mer selvstendig og da hadde det vært litt lettere i begynnelsen. Hun var litt sjalu, og trengte ekstra oppmerksomhet etter at babyen kom. Men elste jenta har alltid vært rolig og grei å ha med å gjøre så det har egentlig gått bra. Går på turer alene med alle 3 uten problemer, men prøver å unngå å ta de med hvis jeg må kjøpe tøy og slike ting til de. Får ikke konsentrert meg da og det er ikke så gøy å henge med mamma i klesbutikker. Nå er de 3, 5 og snart 9 år og de to elste er ofte på besøk eller har besøk av venner så da får man jo god tid til minstemann Syns det går helt fint med 3 barn, hvis man bare er flink nok til å planlegge og legge ting til rette Og ikke minst merker jeg at det er viktigt å finne kvalitets tid til hvert enkelt barn. At de får litt alenetid med enten mamma eller pappa. Det trenger ihvertfall mine barn
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Fra 1 til 2, 23 mnd Fra 2 til 3, 5,5 år... Derfor ikke overgangen var så stor pga store unger og en eksemplarisk baby )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå