Willy Wonka Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg er selv "allergisk" mot ull. Vokst opp med farmors hjemmestrikkete ullklær som klødde bare du så klærne på laaaang avstand. Men nå har jeg skjønt at babyull er noe annet ;o) Har vært rundt i dag for å finne ull-body m.v til min lille gutt som blir født om (forhåpentligvis) 5 uker. Fant noen ull-bodyer som jeg synes var direkte ubehagelig for babyhud ennå de var bergenget for babyer. Men så kom jeg over Joha-merket og falt pladask. Er dette et bra merke? Det kjentes både mykt og behagelig ut, ikke noe som minnet om kløing her. Når det gjelder ull vil jeg ha det beste. Kjenner til Nøstebarn og skal også bestille litt derfra (har bl.a bestilt liggeunderlag.) Er det andre merker som er litt "eksklusive" slik at jeg ikke får et barn som hater ull like mye som jeg gjorde i oppveksten?? Mååå være mykt, ikke klø og kjennes luftig og godt mot huden. Noen av de jeg kjente på idag, bl.a Cubus, var stive og ekle. Hilsen høygravid...hihi
alvefrøken Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Joha er veldig bra ja!! Det er så mykt, at selv sensitiv hud tåler det godt! Har selv tenkt å invistere i JOHA pysj, bodyer, votter etc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 joda det er sikkert bra, men ikke ta helt av! Jeg fant meg selv stående ved stellebordet med en rådyr ullbody fra nøstebarn full av bæsj og tiss fra en gurglende baby. Når da klærne skal vaskes på ullprogram, skjønner ikke jeg at det blir rent... dessuten vil du sikkert som nybakt mor gå amok i butikkene og handle babyklær, så du vil få mer enn nok å kle på babyen din:), du MÅ ikke ha ull liksom
alvefrøken Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 det meste av ullundertøy kan vaskes på 40 grader med milo. Da blir det reint, i hvertfall her har det blitt av. Det er ikke alltid at de dyreste er det beste heller. Ull er gull for vinterbabyer. Vi brukte nesten bare ull på snuppa første månedene, fordi jeg merket meg at hun var tørrere og varmere enn bomull, som lett ble klamt og kaldt.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Dette med rådyr ullbody og bæsj.......... Og ullprogram og milo.... Yeah rigth. Særlig. Nei, jeg ødela flere i fjor vnter jeg. Kan hende de er reine for såvidt, men når den lyse ullbodyen har gulbrune flekker selv etter gjentatte runder på ullprugrammet, ja da kaster jeg dem..........får meg ikke til å ha på babyen min det!!!!!!!!!!!!!!!1 Selv om det muligens ER reint, men nei, huff, usj...........
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 ull på nameit kan vaskes på 60 grader! har brukt ull siden snuppa ble født å har nå aldri fått besj på klærne hennes...
Lykkepiller Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Joha har en serie med bodyer, longs, gensere og luer med ull utenpå og bomull inni. De er kjempegode. Kan vaskes på 40 grader og kjøres i tørketrommel. (krymper en størrelse i tørketrommelen)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 tror det skal være et godt merke... jeg brukte en del ull på snuppa i fjord vinter... men egentlig så går det greit uten også..for når de er så små så ligger dem jo i pose eller under dynen i vognen..ligger lunt og godt da.. de ullbodyene jeg var mest fornøyd med var tom og trine. en sånn som har blonder på armene... da var snuppa alltid varm og god...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå