Willy Wonka Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg er selv "allergisk" mot ull. Vokst opp med farmors hjemmestrikkete ullklær som klødde bare du så klærne på laaaang avstand. Men nå har jeg skjønt at babyull er noe annet ;o) Har vært rundt i dag for å finne ull-body m.v til min lille gutt som blir født om (forhåpentligvis) 5 uker. Fant noen ull-bodyer som jeg synes var direkte ubehagelig for babyhud ennå de var bergenget for babyer. Men så kom jeg over Joha-merket og falt pladask. Er dette et bra merke? Det kjentes både mykt og behagelig ut, ikke noe som minnet om kløing her. Når det gjelder ull vil jeg ha det beste. Kjenner til Nøstebarn og skal også bestille litt derfra (har bl.a bestilt liggeunderlag.) Er det andre merker som er litt "eksklusive" slik at jeg ikke får et barn som hater ull like mye som jeg gjorde i oppveksten?? Mååå være mykt, ikke klø og kjennes luftig og godt mot huden. Noen av de jeg kjente på idag, bl.a Cubus, var stive og ekle. Hilsen høygravid...hihi
Willy Wonka Skrevet 1. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. september 2007 PS. Bor i Bærum, og finner hverken noen OBS-butikk eller Spar-kjøp-butikk i nærheten.....
*orginalt* Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Spar-Kjøp har bestilling på nett. Jeg tror jeg skal kjøpe på Spar-Kjøp. De har både vanlig ullundertøy og ullfrotté (var visst best i test i VG). Prisen er også vedig grei, slik at jeg får flere sett for samme pris som et dyrt merke. Det går jo en del bodyer. Har et par Joha bodyer som jeg har arvet og de virker veldig deilige de også da.
lisje marthemora Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 jeg er veldig fornøyd med Joha, det jeg har kjøpt no er dobbeltstrikket sånn at det er bomull på innsiden, Det var kommet en ny serie også i joha, med dresser og ulltøfler ,lue og votter kjempedeilig
gammel røy Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Jeg liker Joha, holder seg godt i vask, men jeg sverger til ullnattdrakt fra Nøstebarn om vinteren. Da snuppa var nyfødt kjøpte vi en i strs. 60 som vi brukte fra hun var 1 1/2 til 6 mndr (lagde ull-tråder som jeg knyttet rundt anklene da den var for lang). Blir ikke fort skitten, og er god og tykk.
J`s mamma Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 jeg liker Joha merket, ellers så bruker jeg en god del av Tom og Trine som du finner på sparkjøp. Tom og Trine klør ikke og jer bruker dem selv, selv om det er barneull- tøy (finnes jo opptil 170cm).. Er mykt og behagelig og klør IKKE!!! Jeg kjøpte på Cubus i dag, var ikke så stive, men blir jo bedre etter at du har vasket dem... Har arvet noen som er kjøpt på Cubus og de er mye nå.. Så kjøpt Tom og Trine, de er mye og gode, finnes i mange farger og nå med striper og såg jeg. Ellers så er jo Joha et merket.. Janus og, men det liker jeg ikke da det blir hull i det når du vasker dem i maskinen + at de kan klø litt... Det blir det ikke på de andre. Lykke til..
Sylteflesk Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Joha er bra, men de er små i størrelsen, så vær obs på det. De finnes både med og uten bomull på innsiden. Tom og Trine som alle skryter sånn av synes jeg var skikkelig dårlig. Min favoritt er Janus, de er myke og gode og rimelige for så god kvalitet. Og selvfølgelig Nøstebarn, men de er dyre.
Sylteflesk Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Janus har de på Barnas Hus, det ligger vel i Bærum også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå