Gå til innhold

Vask av babyklær...

Prinsessa mi *Erle Kristane*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett lite spørsmål...

Holder på å ser over hva jeg har handlet av babyklær! Koser meg skikkelig...

Men, vasker dere klærne til babyen før bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*nikker* Gjør d ja! :o)

Skrevet

ok, burde gjøre det jeg også...

Men ser nå at det minste jeg har kjøpt er str 56..., en hel koffert da!

Har dere kjøpt mindre?

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt noe helt ned i str.50. Vet jo ikke hvor stor han blir, men har fått en del gaver allerede i 56 og opp...og de fleste gaver en får ved fødsel er som regel fra 56-62 ol. så da tenkte jeg, at jeg måtte kjøpe noe mindre selv. tror ikke han blir så stor nemlig....

Han må jo ha noe å ha på seg i tiden rett etter fødsel også hehe :o)

Skrevet

Vasker alt....og sengetøy + tepper. Lufter madrasser og dyner på terrassen i flere dager i forkant av fødsel.

Åååååå.....gleder meg sånn til gutten kommer,o)

Skrevet

jeg vasker alt med en gang det kommer i hus, så klipper jeg av alle lappene inni, og bretter det pent på plass i skapet! og når terminen nærmer seg, skal alt vaskes en gang til, klær inneholder mye kjemikalier, og en ømfintelig hud kan reagere på det (babyen min kommer til å være litt arvelig belasta med tanke på eksem! så vil være på den sikre sia!)

har kjøpt inn litt i str 50, strømpebukser, bodyer og pysjer, jeg er ikke så stor selv, og spiser veldig lite sukker, så satser på en liten baby! tror ikke den blir så mye større enn 50 v fødsel!

Skrevet

Ja, selvfølgelig, og du burde absolutt gjøre det og. Tenk bare på hvor mange hender har tatt på de klærna og hvor mange ganger lå de i gulvet, og så skal du ta de på ditt nyfødte barn etterpå..

Alt må vaskes og eventuelt strykes, husk å bruke spesielt vaskepulver lager for barn . Jeg har vasket alt innkludert helt nye dyne og pute, kun madrass slapp unna men den var kjøpt nytt og vacuum-pakket da. Skal ikke være i direkte kontakt med hud uansett.

Men størrelse på klær, ja.. har egentlig arvet noen sparkebukser i 50, men har ikke kjøpt noe så lite selv.. om jenta kommer 54 eller noe, blir jo alt for lite, tenkte jeg, så alt jeg kjøpte er 56 og oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...