Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Blir så usikker nå... man skal jo kjenne 10 bevegelser 2 ganger for dagen... men teller hikking, f.eks? og svake bevegelser? syns hun har blitt så utrolig mye roligere de siste dagene... men jeg kjenner jo fremdeles masse hikking og litt bevegelser. og uansett skal jeg inn på ultralyd på mandag pga at SF-målene ikke vokser (1 cm siden uke 32)... er det vits i å ringe føden eller? litt redd de bare skal le av meg... er 38+4..
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg regner bevegelser/hikking og andre "livstegn" som liv.¨ Sparkene har jeg nesten gitt opp og kjenne etter:p Om du er bekymret, ring føden! Bedre med en sjekk for mye enn for lite.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Ok! tenkte å se det litt an og se om det kommer mer bevegelser i løpet av ettermiddagen. hvis ikke ringer jeg dem i kveld.
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Prøv litt med de vanlige tingene, drikk søtt, kaldt osv. Legg deg ned og kjenn etter. Er jo trossalt veldig trangt der inni, så er ikke så veldig rart at det ikke er så mye liv. Er nok ingenting galt, men som sagt, bedre og sjekke det en gang for mye enn for lite:)
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 oi visste ikke dette med bevegelse jeg... er 39+2, og kjenner kanskje 2 aktive perioder i løpet av dagen. legen min spør bare om jeg kjenner liv, og når jeg svarer ja på det, virker han fornøyd med det... han har aldri spurt om hvor ofte... MEN, personlig hadde jeg ringt føden om jeg var i det minste tvil om at alt var ok. Er faktisk leeenge å gå 1 1/2 dag å lure, når man er bekymra! hehe, de er nok vandt med de fleste spm!
Gjest Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 drakk saft nå og da bevegde hun på seg. og hun flytter seg når jeg dytter borti henne. så regner egentlig med at alt er greit... hun er kanskje sliten av at jeg er sliten? har mye murringer og vondter, og blir helt ødelagt av det. kanskje hun blir påvirket av det hun også?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 jeg er ikke like langt som deg da sauen (36+5), men han er fortsatt ganske aktiv syns jeg. reagerer også hvis jeg dytter forsiktig på magen der han har føtterne... Alt er sikkert i sin skjønneste orden, har hørt at de gjerne blir roligere jo nærmere en kommer, men ring føden om du er usikker:)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Husk at KK er der for oss. Du kan ringe når du vil om du lurer på noe er usikker. JM sier jo no at vi skal heller ringe 100ganger for mye en en forlite........... og om du ringer ikkje minimaliser bekymringen din og sånn... sei det slik du har det, overdriv heller en å bagatelisere...Dert er LOV å vær ebekymra...
mamma til s@lma Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Dette med å kjenne 10 bevegelser 2 ganger for dagen har jeg aldri hørt om, må jeg si... og har snakket med jordmor om å kjenne liv og når man skal ringe føden osv mange ganger, for babyen her har ingen faste mønstre og kan vare som et lite turbo en dag, for å være musestille i flere timer dagen etter og begynne igjen mot kvelden. Jm har bare sagt at jeg skal kjenne liv hver dag fra uke 28, og kontakte føden om det ikke hjelper med søte, kalde drikker, ikke eneste ord om å telle..
LilleBobble Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Det med å telle 10 bevegelser 2 ganger for dagen henger sammen med et "Tell Trivselen" program, men jeg mener det forutsetter at du teller til samme tidspunkt hver dag. Derfor, hvis du ikke har fulgt dette programmet til nå, så blir det fort helt feil å følge det nå..dersom du kjenner lite liv ville jeg ringt føden, som andre sier så er det bedre med en sjekk for mye enn for lite. Men så lenge den lille sparker flere ganger for dagen, hikker og responderer på brus, is etc. så vil jeg tro at hun har det bra der inne. Følg magefølelsen din, du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå