Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå med masrier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde at NÅ.. kommer junior. Hadde 7 min mellom riene på registrering igår. Men har ca en cm igjen til noe åpning... Idag har det roet seg igjen, men når de kommer er de mer vonde enn tidligere.

Kansje det er syken som spiller meg et puss??

Jeg er så klar for å få det overstått nå. Bare 15 dager igjen til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg gikk fra natt i til onsdag til lørdag morgen før litj tussen var ute. Han er 1 år i morgen ;)

Skrevet

Så forhåpentligvis er noe på gang da. Ble anbefalt å prøve et varmt bad... noen erfaring??

Skrevet

Jeg prøvde alt - kanel, gå i gang fødselen - gikk til jeg så mannen med ljåen, vasket hus, gikk trapper, varme dusjer. Ingenting funket. Dessverre så er det sånn at ungen kommer når den selv vil - kjipt nok.

Men lykke til da, når det sparker i gang på ordentlig.

Skrevet

Ja, det er vel så at når de bestemmer seg for å komme så kommer de... Får vel bare smøre meg med litt tålmodighet da.. Men et varmt bad er jo ikke å forakte, så det er ikke det værste tipset jeg har fått :o)

Skrevet

Nå siste gangen gikk jeg med kynnere/masrier i litt over en uke før gutten kom. Men har lest at man kan gå opptil 3-4 uker... håper det går litt fortere for deg =))

Skrevet

3-4 uker...ikke det svaret man helst vil høre. Så ja, jeg håper også det går litt fortere :o)

Skrevet

Hehe, har bare lest at man KAN, har enda ikke hørt om noen som har gått så lenge. De fleste jeg kjenner har gått med det rundt en ukes-tid. Med første hadde jeg ikke kynnere/maserier i det hele tatt...

Kos deg med badet og lykke til med det som snart kommer =))

Skrevet

jeg gikk sånn som du et døgn!

jeg ringte føden på kvelden (for mamma skulle roe seg) for å høre hva jeg skulle gjøre.. de sa bare at jeg skulle ta meg et varmt bad, og to paracet før jeg la meg, så gikk det over!

Jeg la meg i badekaret klokka 2200, og idet jeg fikk kroppen undre vannet, så haggla riene over meg!

jeg spratt opp av vannet, og bet meg igjennom den første.. prøvde å sette meg ned igjen, men kunne ikke være der lenge før jeg måtte opp igjen!

riene var enda ikke regelmessige, men ENORMT vonde da jeg bestemrte meg for å dra en tur på føden for skjekk klokka 2 (4 timer etter badet).. klokka 6 var poden ute:o) altså 8 timer etter badekaret!

hiv deg oppi badekaret du:o)

Skrevet

Dette er et svar jeg kan like :o))

Skrevet

tenkte meg det:o)

trodde jo jeg skulle ta et bad, og legge meg:o)

"riene" var dabba helt av, så jeg følte meg litt snytt da jordmora sa at jeg bare skulle legge meg!

da jeg kom inn på sykehuset hadde jeg 4,5cm åpning (hadde ingenting før "riene" begynte) og hun tøyde meg til 5cm!

maseriene gjør god nytte for seg.. bruk tida så godt du kan til å slappe av.. du trenger alle kreftene du kan få:o)

lykke til.. du har sansynligvis en hard dag/natt forran deg:o)

Skrevet

Som Lykkelig&Lykkeliten sier, masriene gjør god nytte for seg. Jeg kom inn m 5 cm åpning da jeg gikk i dagesvis med svineriet. Så de funker, eneste aberet er at en blir så sliten av det.

LYKKE TIL

Skrevet

ja, det er sant! hadde maserier med 5-20 min mellomrom gjennom et døgn.. hver gang jeg hold på å sovne så ble jeg vekka!

da jeg kom inn på føden så var jeg så trøtt at jeg ikke så land! var ikke noe særlig å prøve å "takkle" riene på en god måte når jeg knappt hadde sovet på to døgn nei!

sier det igjen.. slapp av så godt du kan.. du TRENGER det!!

Skrevet

Hadde regelmessige maserier HVER eneste kveld i 3 uker før fødsel forrige svangerskap :0(

Lite motiverende! Heldigvis går det fortere andre ganger;0)

Skrevet

Hei, jeg anbefaler deg å slappe av mest mulig sålenge du år sove uten at det gjør vondt. Det er uansett ikke lenge til.. Men om du blir vekket hver gang de starter, så ring føden før du blir altfor sliten.

Jeg gikk med maserier i 2 uker, men de ble vondere og hyppigere i uke2. Da var de regelmessige og det så ut til at slimproppen gikk opptil flere ganger!

Ble undersøkt, men fikk paracet, akupunktur for å roe det ned og la meg hjemme. Fikk sove i 10 timer uten vondt, men så startet det igjen -holdt på i 1 uke med dette før jeg ga opp og ringte føden. Da var jeg så utmattet at jeg sa ja til petidin og paralgin major, men det halp ikke heller (Jeg tok ikke 1 paracet i løpet av sv.skapet!) Var da 2 uker på overtid, så jeg ble satt igang dagen etter.

Det endte i keisersnitt -antakelig fordi livmora hadde jobbet seg sliten før fødselen. Jeg ble anbefalt å ikke vente mer enn 3 dager om det skjer igjen, så får de heller sette igang før kroppen blir utmattet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk sånn i ca en uke, mer slitsomt enn vondt da.. Men de gjorde veldig mye for kroppen! Da jordmor sjekket meg (på helsestasjon) hadde jeg 3cm åpning og var veldig moden.. Dagen etter var jeg oppe i 5 cm åpning bare ved hjelp av disse kynnerene/maseriene, resten av fødselen gikk veldig fort og effektivt! Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...