Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg blei jo selvfølgelig nervøs da legen sa til meg at om den ikke flytter på seg så vil jeg måtte ha ks. Men han sa også at jeg ikke skulle bekymre meg, for som regel ville den flytte seg til riktig sted... Jeg er nå 3 mnd på vei, når vil dette skje da?? Når bør jeg VIRKELIG bli bekymret?
Galskapens overhode Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 slik var det også hos meg i første sv.sk. Men den flyytet seg oppover med at livmoren vokste. Jeg måtte inn til en ekstra Ul i uke 30 for å forsikre oss om at den hadde flyttet seg. Det går nok i orden for deg også tenker jeg. Har ikke morkaka flyttet seg får du nok planlagt KS.
Milla-baby Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Hei Jeg hadde akkurat det samme på UL i uke 19. Fikk da time til ny UL i uke 32 for å se om den hadde flyttet seg. Og det hadde den ) Regner med du har fått ny time til UL for å sjekke om den har flyttet seg du også!? Ville ikke bekymret meg hvertfall. Den flytter seg i 90% av tilfellene ;o)
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Fikk også beskjed for noen dager siden på ul om at morkaken lå helt over åpningen. Men de sier vist at det er ganske vanlig og som oftest så flytter den på seg. Jeg er nå 19+3
Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2007 Jeg skal på ul på sjukhuset i uke 20 eller noe. Denne ul'en var bare fordi jeg var litt nervøs pga brun utflod..
Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2007 Glemte å si tusen takk for svar. Dere beroliget meg så da får jeg bare se an når jeg skal på ul i november eller når det var:o)
Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2007 Sfinx'n med nr 2 (19.02.08)!! vi har termin samme dag:-D også med nr 2. Hvor gammel er din første?
Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2007 eeeeh jeg bare tulla, jeg har en mnd etter deg hehehhe. Herregud jeg er så sløv, forkjøla og sliten;o)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 jeg var på ul i uke 18 med førstemann, da lå morkaka delvis foran, fikk også beskjed om at den mesta sannsynlig ville flytte seg oppover. Fikk derfor ny ul i uke 28 for å sjekke, da så alt helt fint ut. tror ikke du trenger bekymre deg, etterhvert som livmora vokser, følger morkaka med oppover. Det sise også at man lettere kan få små blødninger dersom morkaka ligger slik, men jeg opplevde ingen. Disse blødningene skal ikke være farlige
MissBehave Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Tror ikke at du trenger å bekymre deg så mye.Som oftest så flytter den på seg. Jeg har også det.Tok ekstra sjekk nå i uke 29,og det har ikke flyttet på seg hos meg. I tillegg har jeg to morkaker. Så jeg fikk höre at jeg mest sannsynlig vil få keisersnitt (noe jeg er veldig glad for).
Lunagirl Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 Det går nok helt fint! Hadde det i første svsk, og den flytta seg etterhvert. Ikke blødninger eller noe. Andre svsk va det tvillinger, og da lå morkakene inntil hverandre, over, så de va ikke sikker på om det va en eller to morkaker. Men de flyttet seg begge to uten problemer!
Mamma2OO5 Skrevet 1. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2007 uff nei, siste jeg vil er ks:( Vil føde vanlig som sist jeg. Men høres ut som om det går greit for de fleste, får håpe det gjør det her også derfor jeg har hatt en del brun utflod da sikkert..
M-Tos Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 Hør på alle de kloke jentene over her Den flytter seg nesten alltid, og de sjekker det i god tid. De sa til meg at det var ingen grunn til å bruke energi på å bekymre seg før det ble sjekka i uke 32, og det hadde de jo helt rett i:)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Jeg fikk beskjed om det samme da jeg var 15 uker. På ordinær ul tre uker etter hadde den flyttet seg og alt var bra. Det er veldig vanlig at den ligger nedi der i starten men den flytter seg som regel i løpet av svangerskapet. Har lest et sted at den flytter seg i 9 av 10 tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå