Gå til innhold

forstoppelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har noen råd ang det? satt i går i 3 timer på do og pressa og pressa men fikk det ikke ut...sorry ekkelt. ble så sliten og oppgitt at jeg begynte å grine. jeg drakk lunkent vann og duphulac, men det tok så lang tid før det funket.og fødsel skal minne om å trykke ut hard avføring...kjenner jeg gleder meg veldig, not!!er 37 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville kansje prøvd sviske yoghurt og eller saft (smaker kjempegodt, spør du meg!)

ellers så er generelt et kosthold med fiber forebyggende, og fiber tilskudd kan man få kjøpt på apotek/helsekost, men mot forstoppelse er det viktig at du kombinerer det med mye vann/væske!

fiber+lite vann mot løs mage, fiber+mye vann mot hard mage!

har heldigvis ikke dette problemet selv, så jeg har ikke sett så mye på produktene mot forstoppelse, om de kan brukes av gravide..husker vagt fra min til i helsekost butikk at gravide skal være forsiktige med alt som er slimløsende og avførende..

men fiber og svisker er såpass mildt, at det skulle gå bra!

og drikk vann!! masse vann!!

Skrevet

prøv yoghurt generelt... jeg spiser som regel en yoghurt til dagen og det holder liksom magen min i sjakk:)

Skrevet

Var på legevakten for en stund siden pga store smerter i magen pga forstoppelse og da fikk jeg beskjed om å ta lakserolje. Ikke så mye at fødselen settes i gang kun 15 ml. Det hjalp magen min iallefall (har og prøvd alt mulig, linfrø, svisker,lakris, fiberrik kost osv osv). Nå tar jeg av og til 15 ml med lakserolje dersom jeg merker at jeg begynner å bli forstoppet. Legen mente jeg skulle ta det morgen og kveld helt frem til fødselen men da spurte jeg han om han virkelig mente det. Sa jo at lakserolje var noe mange brukte for å få fødselen igang. Da endret han det til at jeg kunne ta det i 2 uker sammenhengende. Men siden jeg ikke tar hver dag tror jeg det ikke er farlig - har iallefall ikke merket noe problemer med babyen iforhold til det.

Skrevet

jeg har og hatt major problems med det der,men løsninga her har blitt en stk fiberrik (slike små knekkebrød i gul eller rød pakke) + et stort glass med drikke til hvert måltid jeg spiser...dette hjelper virkelig! er jo samma deal som de bruker de som går på librakurs for å øke forbrenninga:o)

Skrevet

Jeg sliter også med nå på slutten, jeg har kjøpt microlax på apoteket små tuber så presser du innholdet opp i rectum og hvis du klarer å golde fra 5 -15 min så er det fint om ike så kommer resultatet alikevel vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...