Gå til innhold

"slapp" baby i veke 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok meg eit glas juice og la meg nedpå no, for eg kunne ikkje huske å ha kjent noko til babyen i dag. Etter ca 10 min kjente eg eit par svake dult, så eg HAR kjent liv.

Spørsmålet er om eg då skal rekne med a talt er fint, eller om eg skal forvente meir aktivitet (ho pleier å spake mykje og kraftig).

Kom no til å tenke på at eg i natt våkna av at eg hadde vondt i magen, men det gav seg etter kort tid.

Synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje babyen har lagt seg med hodet ned? Har hørt at den blir roligere etter hvert pga plassmangel. Dersom man ikke kjenner noen ting i løpet av en dag så kan man ringe jordmor. Tror det er sånn at babyen har perioder hvor den er roligere enn andre. Til meg sparkes det masse enkelte dager mens andre dager er det roligere. Alt er sikkert i orden men føler man seg usikker så skal jordmor eller legen være der for deg slik at du slipper å være urolig.

Skrevet

Hm, er jo vanskelig å svare på, det er jo vanlig at de ikke sparker så kraftig lenger på slutten, begynner jo bli trangt m plass nå da, men om hun vanligvis sparker masse og kraftig, og nå bare dulta forsiktig og du er litt bekymret, ville jeg absolutt ringt føden for å spør om å få sjekket!

Det er tross alt bedre å få sjekket for mye enn for lite for å si det sånn.

Kanskje hun bare sov godt, men selvfølgelig vet en jo aldri.

Det med vondt i magen på natta... vet selvf ikke hvor du hadde vondt, men må bare nevne at jeg ofte har vondter i magen om nettene når jeg snur meg f.eks. Alt fra kramper til skikkelig vonde stikk i magen. Tror det er nokså 'vanlig'.

Men snakk m føden!

Skrevet

jeg ville ha vært på den sikre siden og ringt nedover.. mener konsekvensene er så store, og da er det bedre å høre med jordmor, istede for noen på ett forum.. i hverfall når det er forandring i aktivitetsmønster..

Skrevet

Takk for svar!

Bestemte meg for å sjå det an ei lita stund i og med at eg hadde kjent litt, og no kom nettopp dei gode gamle kraftige dultene. Er vel meir "romstering" enn skikkelege spark no om dagen, det er jo ganske trangt. Kanskje ho berre sov godt her tidlegare.

No blei eg i alle fall berolega av eit skikkelig dult, og eg reknar med at magesmertene ikkje var noko å bry seg med. Hadde det vore noko alvorleg hadde nok magesmertene vedvart.

Igjen takk for synspunkt, eg hadde ringt føden no viss eg ikkje hadde fått det siste sparket her.

Skrevet

Jeg er akkurat kommet i uke 30, og har også merket endret bevegelsesmønster i det siste :( Bruker telleskjema,og har brukt kveldene, for da har han vært så livlig... Ikke nå lenger, og har gått fra 5 min til 25 min på 10 spark. Det er ganske guffent, men så lenge jeg kjenner bevegelser dann og vann, drøyer jeg å ringe føden.

Dette er kanskje en periode hvor babyen roer seg?

Skrevet

Sjokolade pleie gjør susen her i magen :-)

Er det jenta du har fra før òg? Huska visst ikkje heilt det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...