hiboso Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Hei Jeg er i 23 uke og venter en liten gutt. I forrige svangerskap var jeg mye kvalm og gikk derfor ikke opp i vekt før jeg var kommet uti 2.trimester. Dette var vel egentlig sannsynlig fordi jeg kastet opp hver dag. Da kvalmen var over,la jeg på meg endel kilo før termin,som vanlig er. Dette svangerskapet er annerledes. Jeg var kun kvalm til uke 14.Kastet opp kun av og til,ikke daglig. Nå er jeg i uke 23 og har gått ned nesten 6 kg.siden uke 9. Er dette bekymringsfullt i forhold til barnet?? Er det flere som har det sånn? Jeg har veldig dårlig matlyst og det er lite som frister. Sliter med å få i meg daglige måltider. Ender med å spise fordi jeg må og ikke fordi jeg vil.....
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 du er ikke alene om å gå ned, har gått ned noen kilo og holdt meg stabil, er først nå i 3.tri,er 29.uker å har bare gått opp 2 kilo. Å ikke har jog vært plaget med å spy.
knærten71 Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Dvs at jeg spiste og spiste men gikk ned. Jeg ble sykemeldt de siste månedene og fikk treningsforbud. Det endte med 7 + på slutten faktisk. Det var målet til jordmor.
Krøvvel Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg er i uke 21 og gikk ned nesten 6 kg da jeg ble gravid. Er enda ikke kommet opp til det jeg var, to kg igjen. Men det er helt greit egentlig.
annka-fødeklar Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Har det på samme måte jeg og. Har vært syk med ulike infeksjoner og generellt dårlig matlyst. Er nå i uke 26+1 og er fremdeles 4 kilo under startvekten. For hver gang jeg føler at det begynner å bedre seg har mitt elendige immunforsvar slått til og nå har jeg fått bronkitt, typisk=/. Men babyen vokser som bare det og magen blir større så det ordener seg nok=)
krepsen75 Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Jeg gikk ned ca 2,5 kg da jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 18 og har lagt på meg 0,5 kg. Syns det er lite. Men jeg spiser normalt, så jeg skjønner ikke helt...
jente08&jente2010<3 Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 jeg er i uke 21! og har gått ned 5 kg! var hos legen på kontroll på onsdag, hadde da gått opp 400gr! så mangler enda 4,6 kg for å komme dit jeg var før svangerskapet! og enda jeg har ikke vært noe særlig kvalm eller spydd!
grolla Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Har til sammen gått ned 12 kg siden jeg ble gravid, er nå i uke 16. Har luftet bekymringen for legen, men både legen og alle andre sier at babyen får sitt uansett. Bare viktig å få i seg nok vitaminer, jern og det man trenger av slikt. Babyen min ser i hvert fall ut til å vokse greit, slik det ser ut på magen i alle fall!
Krolla og Theodor Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Jeg har gått ned 5 kg - men jeg hadde nok fra før, så det er greit: Spiser sunt og kaster opp stort sett hver dag, men får nok til meg og baby - har energi nok... Håper for MIN del at det fortsetter, men det er bare fordi jeg har 15 kg å gå på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå