Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Fikk diagnosen ifjor og har ikke turt å fortelle det til andre enn nermeste familie. Noen som er det eller kjenner noen ? Skal jeg fortelle det til venner ? Hvordan takle det ? (ps. er umedisinert - da jeg er redd medisinenes bivirkning- er Bipolar 2)
Avisa Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg kjenner flere som er bipolar, og som er svært åpne om det. Ikke det at man utbasunerer det, kommer jo an på hvor åpent dere har det i venneflokken? Ser ikke noe galt i å være ærlig om en slik diagnose, men du må selv bestemme hvor mye du er komfortabel med å fortelle.
Diva Muffin Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg er bipolar. Ikke medisinert, og ting går veldig greit for tiden. Reaksjonene du får fra venner blir sannsynligvis delte, noen synes det er skremmende. Men slik jeg opplevde det, så valgte de ordentlige gode vennene å prøve å forstå meg. Grunnene til diagnosen har jeg ikke lagt ut til alle om, og det er heller ingen som spør. Heldigvis.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Jeg har bipolar 2 og bruker Topimax som stemningsstabilistaor. Ved tilfeller av hypomani ( tankekjør, søvnløshet) bruker jeg litt Zeldox en kort periode av gangen. sjelden, kanskje en gang pr halvår. Jeg lever et helt normalt liv, ingen svingninger utenom mensdagen...hehe... Slutter jeg med medisinen, derimot, går det rett i veggen med et smell! Tro meg...har prøvd....
Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Bivirkninger kommer ofte av for mye medisiner. Hva med å forsøke ut med å starte på minste mulige dose og se hvordan det går? Og heller øke på bittelitt hvis det er nødvendig? Noe kan også tas ved behov, feks antispsykotika. Det blir mer og mer brukt for å stoppe begynnende manier, men krever at du ser det tidlig og vil stoppe det selv... Send gjerne melding hvis du vil...jeg har hatt dette i mange år, og har mange familiemedlemmer med diagnosen. Vi har gode liv alle.
Diva Muffin Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Oj, her var det mye interessant å lese! Det er ikke akkurat slik at jeg har et nettverk med andre som lider av det samme.. Men hvordan har dere taklet å få barn? Har det ført til forbedring, forverring eller det samme?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Jeg kan anbefale bipolarforum her: http://www.bptreffpunkt.org/forside/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå