Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 med påkledning ? Har jobbet litt i bhg som vikar og hos de jeg vet så sjekker vi ungene har kledd på seg nok kler og vi hjelper de minste m påkledningen (3 åringene) - og seff om 4 og 5 åringene trenger /vil ha hjelp Dattern min er 3.5 og hun gikk uten jakke og sokker her forje uke - spurte henne hvorfor og da sa hun at ingen hadde hört da hun spurte om hjelp så hun tok på skoene og gikk ut................. Börr ikke personalet ta ansvar for at ungene er godt nok påkledd ? Dattern gikk i t - skjorte og sandaler ute når de andre gikk i fleece jakke og höstsko !
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Selvfølgelig må personalet sjekke hva barna har på seg, dette høres jo helt merkelig ut. Vet at "tantene" legger frem klær til barna og så kler de selv på. Men herregud, de kan jo ikke la noen gå i T-skjorte og sandaler ute nå.. Håper du tar dette opp med dem.. !
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Ille det der.. Ta det opp med personlaet med en gang.. I bhg, der min 3 åring har gått i 2 år, e det slik; ca 10 nye ansatte hvert år om ikke mer, det gir ikke barna mye trygghet.. Ser på 3 åringen min at han e blitt mer aggressiv etter at han begynte der.. En gang vi leverte han, så gikk far inn i bhg, med han, sa hadet og far gikk i bilen og satte seg, der satt vi å så på sønnen vår som stod der mutters alene, ingen gikk og snakket med, personalet va mer opptatt med å prate med hverandre.. Minuttene gikk, gutten stod der enda, æ sa te sambo, at vi ska bære gå å hente han.. Det va så fælt å se på at gutten stod sånn, hadde gråten i halsen.. Det endte med at smbo henta gutten vår.. Dette e ikkje første gang noe slikt skjedde i bhg, snakket med flere som ragerte på at det va voldsomt med utskifting av personalet og at ingen møtte ungene når de kom om morran..
Maisie Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Gikk dere i fra gutten uten at noen fra personalet hadde sett at dere kom, og tok imot dere da? At det er så stor utskiftning av personalet i barnehagen deres, er ikke så bra for barna, de trenger stabilitet og trygghet og faste voksne. Snakk med pedagogisk leder/styrer om å ta imot barna når de kommer, det er viktig at de gjør det! Til HI; ja, personalet skal hjelpe barna med påkledning! Selv om de er store nok til å kle på seg selv, så man man ikke stole på at de har tatt på seg nok klær hvis man ikke følger med. Det skal alltid være voksne tilstede i garderoben under påkledning, og det skal alltid være voksne sammen med barna ute. Så om det skjedde en glipp at jenta di gikk ut uten at de voksne fikk med seg hva hun hadde på seg, så burde de sett det da de var ute! Si til dem at du vil gjerne at de sjekker at hun har tatt på seg det-og-det, siden hun gikk ute uten da du hentet sist.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 I vår barnehage kler dei på ungene i grupper. Dvs. 1 personal tar ansvar for 5-6 unger (kommer litt ann på alder), kler dei og tar dei med ut. Så er det neste personal osv, til alle er ute. Ungene må vente ved døra til heile gruppa har fått klær på, og da skal påkledning sjekkes...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Molly Mus Personalet så at vi kom, og sambo prata med en av de ansatte.. Likevel stod gutten min helt alene uten at noen brydde seg, og enda mer forbanna ble æ når æ så ka de ansatte gjorde de stod å pratet med hverandre.. Nei, ikke mer i den bhg, kommer heller ikke te å anbefale den teil andre, heller stikk motsatt.. Har sett flere episoder der situasjoner har vært på kanten til å kalle farlig fordi personalet ikke følger med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå