Gå til innhold

Hvilken vippestol er bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes absolutt at Carena sin er kjempebra. Brukte den mye til jenta vår, å kommer til å gjøre det samme med denne babyen.

Du kan variere sittestillingen (både rygg og føtter)... å det synes jeg er er et must. Kan legge den helt bak, så babyen ligger rett ut i den.

Trekket er også enkelt å ta av og på, så en kan vaske det i maskina =)

Skrevet

Er det den de har på Reflex? Var og så der i går, de hadde en som kunne variere både rygg og føtter på, vi vurderer å kjøpe den men skal se litt mer først.

Skrevet

jeg kjøpte den på vår lokale leketøybutikk.. de selger vogner og sånn også...

Aner ikke om de har den på reflex. Prøv de plassene som selger babyutstyr.. Vet de har den på Ringo her også.. (ålesund)

Skrevet

BabyBjørn sin vippestol kjøpte vi, på anbefaling av flere venner som har brukt den samme! Den er ukomplisert, 3-trinns og basic i fargene. Vet det finnes masse utpå markedet, og mange med mye "dill-og-dall" på, men jeg ønsket en vippestol jeg kan bruke til mating, og når tulla skal slappe av med oss i stua, og roe seg ned generelt. Synes liksom det flyter av leker og rangler på gulv, i senga osv at jeg ville ha en litt "lekefri" sone hvis du skjønner... Barn blir jo lei leker de og, og ville vært litt synd om h*n ble lei av å sitte i vippestolen,....for den er veeeeldig kjekk å kunne bruke en gooooood stund!!

hehe, litt langt dette her men.... Viktig at du velger vippestol etter DITT egen ønske og behov. Må bare legge til at det viktigeste med en vippestol (synes jeg!), er at du kan regulere den i flere hakk. Det går forøvrig ann å kjøpe en sånn "rangle-rekke" å feste på BabyBjørn sin vippestol, jeg valgte å droppe det....inntil videre hvertfall...

kjøpte den på Fru lyng i Sandvika til 799kr, men vet at Barnas hus i sandvika har den på salg NÅ (løp og kjøp!!!...hehe), og at den selges på Babyshop på Slependen (vis a vis IKEA).

Skrevet

Selv har jeg noen kriterier for vippestol:

* Skal kunne legges helt bak, slik at den kan brukes fra dag 1.

* Trekket skal kunne tas lett av og vaskes.

* Liten og nett, slik at den ikke tar så stor plass. (Noen har så mye dingser og tull på. Uro til beibien og slikt. Dette vil jeg skal være valgfritt, slik at en kan ta det av. Selv kjøper jeg uten slikt, så henger jeg det heller over der jeg setter stolen.)

* Stolen skal kunne brukes som vippestol (gynging til beibien) og låses uten at den gynger (dersom beibien skal bli matet i den når den blir litt større.)

Så akkurat hvilken som er bra kan jeg ikke svare på, men du burde tenke gjennom hvilke ønsker du har for stolen....

Skrevet

da oppfyller carena dine kriterier =)

jeg synes også at det er viktig at der er stropper til bæring.. så jeg lett kan bære den med meg fra rom til rom =)

Skrevet

vi har også fått i en baby bjørn.. kjøpte den brukt på finn.no til 300 kr¨.

fikk lillebror i januar, og de har samme.. de bruker den til alt mulig. han sitter i den når de dusjer, når han spiser, de leker med han i den, så han er godt vant til den.. dessuten er den ganske nøytral og det ser ut til at babyen sitter/ligger ganske bahagelig i den, rumpa gåt liksom ned i ei lomme, så h*n kan ha den ganske lenge, også når h*n nekter å ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...