Gå til innhold

Er det bare vi som ikke EIER egen leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at alle eier egen leilighet. Vi leier fortsatt. Er 24 og 25 år gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, vi leier... 22 og 24 år!

Skrevet

Tror egentlig ikke alder har noe med saken å gjøre, heller mer over til at de fleste kjøper leilighet for å betale ned på noe som er ens eget og ikke kaste pengene ut av vinduet.

Da får en igjen avdrag på skatten og man følger med i boligmarkedet. Jo lengre man venter med å kjøpe jo større blir summen for å få egen bolig. Dette pga andre behov enn de nman har i ung alder.....

Skrevet

vi var heldige, og kom inn på boligmarkedet da jeg var 21 og han 24.

gått "gradene" fra leilighet til tomannsbolig til enebolig, og har idag hus, hafe og ny bil - og slettes ikke mye i lån:-)

Skrevet

Vi leier. Vi er 27 og 29 og har studert og studerer fremdeles med kun et studielån som inntekt for tiden. Vi har ikke økonomisk mulighet til å kjøpe noenå, så vi må bare vente. Det er jo ikke lurt å ta opp et lån man ikke kan betale heller.

Skrevet

vi skulle gjerne ha kjøpt vi, men som studenter fikk vi dessverre ikke lån. har ikke no med at vi liker og kaste penger ut av vinduet!

Skrevet

nei nettopp..men føler meg litt "mislykket"..betaler 8000 i husleie i måneden og det er jo mye, men har smågjeld fra før og ønsker å vente til alt er nedbetalt før vi tar opp ett nytt lån.

Skrevet

Jeg leier, hadde nok hatt råd til å kjøpe, men får ikke lån... Er fremdeles student og jobber litt ved siden av, men har ikke fast jobb og da tør jeg heller ikke ta opp lån.

Leier leilighet -enn så lenge, vil kjøpe med en gang jeg har fast jobb :)

Skrevet

Ja og så sier alle at man er så "dum" om man ikke kjøper. Men noen kan jo bare ikke. Får ikke lån, har ikke råd osv. Bare må vente. Det er ikke slik at vi alle har et valg! :)

Skrevet

Snupp & mamma

Nå mente ikke jeg det for di som er studenter og ikke har mulighet til å ta opp lån, mitt innlegg gjaldt de som har 2 inntekter og betaler skyhøy leiesum. Det er å kaste pengene ut av vinduet!

Skrevet

Godt å høre det er flere enn oss :) Vi har hvertfall en stor 3 roms nå så gutten vår har det bra her :)

Skrevet

okey.. virket bare som om du mente vi var alle idioter som leier og kaster penger ut av vinduet liksom.. de fleste som leier er nok forferdelig klar over det! men vi skal nok få kjpe hus til våren når vi er ferdig og tudere og fått jobb:)

Skrevet

Om du klarte å tolke mitt første innlegg som at alle er idioter må jeg si du tok deg ganske nær av hva jeg skrev.

Og det var jo faktisk ikke meningen:o)

Skrevet

Veel..vi har to inntekter og betaler 8000 i husleie..Hvor står vi da? Prøver å være litt fornuftig da og vente til vi helt sikkert klarer å betjene et huslån.

Skrevet

neida, jeg gjor ikke det. men får hele tiden høre, hvorfor kjøper dere ikke da, det er såå mye mer fornuftig, dere kaster jo bare penger ut av vinduet.. hehe.. men jeg ble ikke fornærmet eler tok det ikke ille opp :)

Skrevet

Lånebeløp

2.000.000

Løpetid

30 år

Nominell rente

5,6

Effektiv rente 5,778

Terminbeløp 11.511

Dette fant jeg på sidene til DNb nor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...