Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Føler at alle eier egen leilighet. Vi leier fortsatt. Er 24 og 25 år gamle.
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Tror egentlig ikke alder har noe med saken å gjøre, heller mer over til at de fleste kjøper leilighet for å betale ned på noe som er ens eget og ikke kaste pengene ut av vinduet. Da får en igjen avdrag på skatten og man følger med i boligmarkedet. Jo lengre man venter med å kjøpe jo større blir summen for å få egen bolig. Dette pga andre behov enn de nman har i ung alder.....
Gjest Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 vi var heldige, og kom inn på boligmarkedet da jeg var 21 og han 24. gått "gradene" fra leilighet til tomannsbolig til enebolig, og har idag hus, hafe og ny bil - og slettes ikke mye i lån:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Vi leier. Vi er 27 og 29 og har studert og studerer fremdeles med kun et studielån som inntekt for tiden. Vi har ikke økonomisk mulighet til å kjøpe noenå, så vi må bare vente. Det er jo ikke lurt å ta opp et lån man ikke kan betale heller.
snupp & mamma Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 vi skulle gjerne ha kjøpt vi, men som studenter fikk vi dessverre ikke lån. har ikke no med at vi liker og kaste penger ut av vinduet!
Gjest Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 nei nettopp..men føler meg litt "mislykket"..betaler 8000 i husleie i måneden og det er jo mye, men har smågjeld fra før og ønsker å vente til alt er nedbetalt før vi tar opp ett nytt lån.
3 blå Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Jeg leier, hadde nok hatt råd til å kjøpe, men får ikke lån... Er fremdeles student og jobber litt ved siden av, men har ikke fast jobb og da tør jeg heller ikke ta opp lån. Leier leilighet -enn så lenge, vil kjøpe med en gang jeg har fast jobb
meg & to små vampyrer Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Ja og så sier alle at man er så "dum" om man ikke kjøper. Men noen kan jo bare ikke. Får ikke lån, har ikke råd osv. Bare må vente. Det er ikke slik at vi alle har et valg!
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 Snupp & mamma Nå mente ikke jeg det for di som er studenter og ikke har mulighet til å ta opp lån, mitt innlegg gjaldt de som har 2 inntekter og betaler skyhøy leiesum. Det er å kaste pengene ut av vinduet!
Gjest Skrevet 1. september 2007 #12 Skrevet 1. september 2007 Godt å høre det er flere enn oss Vi har hvertfall en stor 3 roms nå så gutten vår har det bra her
snupp & mamma Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 okey.. virket bare som om du mente vi var alle idioter som leier og kaster penger ut av vinduet liksom.. de fleste som leier er nok forferdelig klar over det! men vi skal nok få kjpe hus til våren når vi er ferdig og tudere og fått jobb:)
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Om du klarte å tolke mitt første innlegg som at alle er idioter må jeg si du tok deg ganske nær av hva jeg skrev. Og det var jo faktisk ikke meningen:o)
Gjest Skrevet 1. september 2007 #15 Skrevet 1. september 2007 Veel..vi har to inntekter og betaler 8000 i husleie..Hvor står vi da? Prøver å være litt fornuftig da og vente til vi helt sikkert klarer å betjene et huslån.
snupp & mamma Skrevet 1. september 2007 #17 Skrevet 1. september 2007 neida, jeg gjor ikke det. men får hele tiden høre, hvorfor kjøper dere ikke da, det er såå mye mer fornuftig, dere kaster jo bare penger ut av vinduet.. hehe.. men jeg ble ikke fornærmet eler tok det ikke ille opp
Dronningen! Skrevet 1. september 2007 #18 Skrevet 1. september 2007 Lånebeløp 2.000.000 Løpetid 30 år Nominell rente 5,6 Effektiv rente 5,778 Terminbeløp 11.511 Dette fant jeg på sidene til DNb nor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå