Gå til innhold

Dårlig samvittighet! klage, klage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med dårlig samvittighet....

Samboer er ute å graver og ordner rundt huset. Det er ingen ting jeg kan hjelpe han med. Har selv lite energi, er kvalm og ikke frisk igjen etter en 2 ukers halsbetennelse /forkjølelse. Blir en vond sirkel..... Har vasket litt klær. Orker ikke mer husarbeid.Dette tar virkelig på! I går haglet tårene, kjenner at de ikke ligger så langt inne i dag heller....

Det er ikke bare glamour å være gravid nei, selv om det ikke er bekkenløsnig ol som tar knekken på meg....

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg har akkurat opplevd det samme.. Sambo min har pusset opp leiligheten mer eller mindre alene de siste ukene. Han var på jobb fra 06 til 14 og dro rett hjem og jobbet på leiligheten til langt på kveld.. Han var kjempe flink!!

Jeg hadde mega dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne hjelpe han mer enn det jeg gjorde.. Jeg har bekkenløsning så jeg kan ikke gjøre alt for mye.. Men han sa noe til meg da, når mine tårer satt temlig løst.. At han kunne ikke hjelpe meg å bære og han kunne ikke ha mine vondter, så ved at han kunne ha et eget lite prosjekt var bra.. Da følte han at han også bidro og gjorde meg glad ved at alt ble klart og ferdig til den lille kommer..

Husk at vi skal igjennom en enorm stor påkjenning med fødsel og noen måneder med lite søvn og mye amming..

Nyt tiden din og slapp av... Hjelp til med det du kan og orker.. :o)

Skrevet

Takk for støtten:) Vet inne i meg at slik er det jo, men ikke så lett å se at jeg ikke orker å bidra så mye som før. Var vant til å være ute å styre enten med hagen eller hjelpe han med det som trengs. En må vel bare innse sine begrensninger når en går gravid. Men det er ikke alltid så lett, når en har levd slik med fart og styr i mange år.... Det er ikke alltid at forandring fryder!

Skrevet

skriver under på denne jeg! i 4 mnd måtte mannen min pusse opp et rekkehus vi hadde kjøpt...heeeelt alene uten min hjelp, og i nåværende tidspunkt står han ute og maler husveggen.........mens jeg bare chiller og sitter her på BIM. har vært ganske plaget i svangerskapet, så han har blitt vandt til at jeg må ta alt i mitt eget tempo... dårlig samvittighet har jeg hatt mye av, men med fornuften skjønner jeg at vi ikke skal ha det... vi ER jo tross alt gravide!!! ..........bare vi ikke utnytter situasjonen vi er i...hehe...;)

Skrevet

Akkurat samme her!

Vi driver å bygger på huset, og samboer styrer og sliter seg ut hver dag. Jeg får liksom ikke hjulpet han med noe, det blir for tungt for meg. Så her er det svigermor som må hjelpe til med ting jeg kunne gjort ute.

Jeg gjør så godt jeg kan inne da, vasker og holder orden ettersom hvordan formen er.

Skjønner godt at du får dårlig samvittighet ja, men husk å ta vare på deg selv. Kroppen sier jo ifra når vi gjør for mye, og da må vi bare lytte til den og ta det med ro :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...