Gjest Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg tok min første el-test (fra billigtest) i hele mitt liv i dag. Jeg trooor at jeg skal ha el-på onsdag. Jeg fikk to streker, en kraftig kontrollstrek og en lyserosa test-strek. Streken er 100% synlig, men da altså svak. Da tyder det på at el ikke er like rundt hjørnet når den er svakere, etter hva jeg forsto. Men når man får to streker, så tyder det kanskje på at el kommer om en liten stund? Eller? Hjelp en el-test jomfru i nød...;-)
Tasselur Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Heisann Hufsemor. Kan jo bare snakke ut fra egen erfaring, men hos meg så går teststreken fra omtrent ingenting, til litt sterkere for hver dag, inntil den blir like sterk som kontrollstreken når el er. Hvis det er første gang du prøver el-tester så kan du jo ta en i døgnet til samme tid fram mot onsdag (hvis du er villig til å spandere noen ekstra tester, da). Sånn sett så får du se hvordan din kropp forandrer hormonproduksjonen fram mot el. Jeg gjorde det første gang jeg testa med el, og det har vært omtrent samme mønsteret siden. Når teststrekene begynte å blir sterke og det nærma seg el så tok jeg også et par ganger i døgnet, for hos noen så kan toppen være såpass kort. Fant faktisk ut at el hos meg er langt ute i syklusen, og at vi dermed ikke hadde hatt mulighet til å få klaff de to første pp... Så de har vært til god hjelp hos meg, iallefall! Lykke til. : )
Gjest Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Takk for svar:-) Hehe, jeg blir helt matt av disse el-testene, hadde jeg tatt en gravitest som hadde fått samme resultat så hadde den vært 100% positiv, men her var det visst ikke helt de samme reglene, hehe. Jeg har kjøpt 7 tester, så jeg tenkte å ta en hver morgen. Jeg ble litt klokere av svaret ditt, det skal jeg si. For bruksanvisningen forvirret meg bare ytterligere. Så da tyder det på at el ikke er så langt unna da, siden jeg fikk to streker? Det tar vel bare litt tid før den kommer?
Tasselur Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Ville ha trodd at el ikke er så langt unna da, ja. Pleier du å ha stabile sykluser? Og hvordan er det med tegn i forkant av el? Det kjekke er at hvis du har tenkt å bruke el-tester framover (som du ikke får bruk for, siden du nå får plotta el som et skudd og dermed får blink! ; ) ) så vet du etter denne gangen når el kom i forhold til tegn og sånn. Og da er det ikke så mange tester som går med etterhvert, bare rett ved el. Funker fint det, bortsett fra at jeg synes det er litt spennende å se at strekene blir tydligere, og begynner tidlig uansett. ; ) Hehe, testoman, jeg?
Stary Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Men hvis man har sex annenhver dag, trenger man de testene da? Bare lurer.....
Gjest Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Hehe, testoman ja, det kjente jeg meg IKKE igjen i! *flire* Syklusen min varierer fra 28-40 dager, snittet er vel 32. Omtrent midt i syklusen pleier jeg å merke økt utflod (beklager ekle detaljer) og stikking og murring i magen. Men jeg har ikke brukt el-tester før, så jeg vet jo ikke helt sikkert. Har du vært prøver lenge? Barn fra før av?
Gjest Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Hihi, her skal det klaffe, så vi har bestemt oss for å ikke ha sex før el-testen sier så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå