Gå til innhold

November: Når er d egentlig vanlig at de krabber ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler at alle barne her både krabber og går.....Mens snuppa mi bare åler seg og bruker rompa...huff....blir nest stressa når hun ikke krabber enda ;-( For alle jeg møter sier,ja,hun krabber vel hun nå ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke når det er vanlig at de begynner å krabbe.. Magnus var vel rundt 7 8 mnd når han begynte.. Men tror ikke du skal være bekymret, for ikke alle som krabber, men kommer seg fram på andre måter, slik som din gjør.. Jeg har en venninne som har en datter som er 3 uker yngre enn Magnus.. Hun gjør ingenting, hun bare sitter på rompa, men moren er ikke bekymret for det.. Og det trenger ikke du heller.. Det kommer når hun er klar for det..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke være bekymret for krabbinga. Eldste min krabbet ikke aldri (eller jo, når han var 18 mnd så :-)), bare krøyp rundt. Han er 3,5 år i dag, og er akkurat som alle andre barn:-)

 

Jenta mi på 9 mnd krabber heller ikke, og tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Men, det spiller jo ingen rolle. Noen krabber, andre gjør det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar damer :) Jenta mi er 9mnd og 1 uke,så jeg skal slutte å bekymre meg:-) D kommer vel når hun er klar for d !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenkt på det, du. Har ei venninne som hadde en baby som nesten bare satt i ro til hun var 11 mndr. da begynte hun å krabbe. Reiste seg rett opp fra gulvet og begynte å gå på 1 års dagen!!! Ikke alle trenger å øve mye først, ser det ut til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt bekymret selv. Sønnen min er 9 måneder og en uke og skyver seg bare bakover, setter seg heller ikke opp på rompa enda. Familie og venner sier også at det er litt sent...

Har en datter med CP (som følge av fødselsskade) som var eveldig sen (og henger fortsatt langt etter) og er derfor kanskje litt ekstra vàr.

Men jeg satser på at det er helt normalt, jeg har ikke noe bråhast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enormt store variasjoner i "normalen" da. Førstesnuppa her var ganske tidlig med alt, krabba og reiste seg og gikk rundt møblene veldig tidlig. Men da det kom til å slippe seg var hun usikker og brukte lenger tid.

Hun minste her har all verdens tid, og krabber ikke. Hun setter seg og kravler og ruller seg dit hun vil. Eller hyler til hun får hjelp he,he

 

Folk spurte meg om førstemann ikke var sen fordi hun ikke gikk fra hun var ca 10 mnd, så folk sier så utrolig mye rart! Hadde ikke hørt på eller brydd meg om det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...