Gå til innhold

Alenemor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg kommer til å flytte fra hverandre. Men vi er veldig gode venner. Forholdet har liksom gått over til vennskap. Men jeg kommer til å flytte ut.. Jeg kommer jo til å søke om overgangsstønad. Men barnefar har jo veldig lyst å ha god kontakt med sønnen sin. Har han lov å tilbringe så mye tid han vil med han? Hjemme i vår leilighet også? Sikkert dumt spm. men jeg vet at det er ganske strenge regler. Kan han f. eks. sitte "barnevakt" i vår leilighet om jeg skal noe en kveld? Eller får han ikke lov å være over i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem når dere er venner. Er vel verre når dere krangler om foreldreretten. det er da han kan bli nektet kontakt med barnet. det er viktig at de får være sammen.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er midt i prosessen selv...flytter ut så snart jeg finner et sted.

Her kommer barnefar til å ha masse samvær, evt. hovedomsorg for størstejenta. Etter det jeg har lest så anbefaler de hyppig samvær for såpass små barn, og det at barnet er i kjente omgivelser er bare bra. Derfor er det ikke noe problem at barnefar kommer mye til deg. Deler dere 60/40 så er det jo snakk om masse tid.

Skrevet

Husk at du må ha minst 60%foreldrerett for å få overgangsstønad. Og tror de er ganske strenge på tiden dere har sammen, Står alltid i papirene om jeg og far tilbringer tid sammen.. Vær obs på det bare :o) Og det varierer jo fra kontor til kontor hvor strenge dem er, noen er skikkelig regelryttere..

Skrevet

Ja, det er jo bra at dem skal ha mye kontakt. Men det keg tenkte på var om det hadde noe å si for hvordan støtte jeg fikk.. For jeg klarer meg jo ikke uten støtte.. Ikke har jeg jobb å gå til etterpå heller..

Har bare hørt at hvis dem finner tannbørste o.l hjemme hos deg så kan dem ta fra deg støtten..

Vi skal jo ikke bo sammen, men samarbeide om sønnen vår.

Feil?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

En tannbørste indikerer jo hyppig overnatting, og det er vel overnatting NAV ikke synes så mye om for det kan tolkes som dere har et tettere forhold enn kun venner...kanskje derfor. Hørt at de er veldig strenge ang overnatting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...