Gå til innhold

Vurderer å dra på en fest i kveld.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM den 4, altså om fire dager.. Tok en test i dag når jeg sto opp. Og den var negativ.... :(

Er det da riktig eller galt av meg å dra ut i kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig, spør du meg :-)

Klaffer lettere om man tar det som det kommer og ikke stresser med det. Kan ikke slutte å "Leve"selvom man er "på prøver`n" :-)

Skal ut i dag slev, jeg. Kjempelenge siden sist!!

Skrevet

Uff. tror det er uutholdelig der uten å drikke selv... Da blir jeg heller hjemme... Jaja. Er jo isåfall for en god sak...:)

Skrevet

Sant nok. - Testen i dag ble jo negativ, selv om jeg vet, og håper den kan bli positiv om noen dager.... føler at den ikke er det da. Siden det ikke kom noen strek i dag:(

Skrevet

Du KAN jo være gravid, er jo 4 dager til IKM..

Jeg ville ikke drukket noe..

Skrevet

Ta deg en fest du....

Jeg kunne hatt 36 pp bak nicket mitt - sier seg jo selv at jeg ikke kunne sette livet på vent!

Kos deg:o)

Skrevet

Jeg sluttet ikke å leve selv om vi prøvde å lage snuppa, men jeg sluttet å drikke alkohol i hele prøvetiden. Og den varte i 1 år.. Jeg trenger ikke alkohol for å kose meg, og synes det var et lite offer for meg kontra å eventuelt få et barn med skade.. Jajaj, jeg vet det diskuteres angående dette, men jeg ville ikke klart å leve med meg selv om barnet mitt ble født med skade/sykdom og jeg visste med meg selv at jeg hadde gjrt ting som kunne være skadelig for henne. En ting er ting man ikke vet om, det får man ikke gjort noe med. Men ting som mn vet er enkelt å gjøre noe med.

Jeg drakk heller ikke under svangerskapet eller mens jeg ammet. Så min totale alkohol"slutt" periode ble hele 3 år.. Men jeg har kost meg på fester osv alikevel! Og har absolutt ikke sluttet å leve.

Men at det er godt med et glass vin igjen, det er det!

Skrevet

Jeg husker selv at jeg var forsiktig med drikking i et helt år,men vi var ikke aktive prøvere da. Men uansett; først da jeg ikke tenkte på det og slo ut håret 100%på en fest, fant jeg ut dagen etterpå at jeg var gravid... hehe :) Tror det hjelper å være litt layed-back.

Skrevet

Hehe. Annahver av dere sier Nei og Ja.

Skrevet

Er jo ditt valg uansett da =)

Skrevet

Jada. Så klart. Men syns det er ok med litt synspunkter, spesielt når jeg ikke føler meg helt sikker selv:)

Skrevet

Da må du bare følge feelingen du har =)

Her er det mange ulike synspunkt, og ikke lett å bestemme seg utfra det hvertfall ;)

Skrevet

herlighet, dra på fest.. kos deg=)

pass på nå, hvis du er gravid deler dere ikke blodbane enda, å det kan bli lenge til neste gang=)

Skrevet

Bestem selv hva du har lyst til da :)

Man har hørt mange historier om kvinner som har drukket mye før dem fant ut at dem var gravide da. Og da har det jo ikke skjedd noe, men man vet jo aldri.

Selv drakk jeg mye i begynnelsen av svangerskapet mellom 2 til 4 uke, får jeg forsto at jeg var gravid.

Legen min sa at når det var så tidlig i svangerskapet var det liten sannsynlighet for at det hadde skjedd noen skade.

Hva vet jeg :) hihi men guttungen er nå en frisk og sunn gutt i dag på 2,5 år

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er det ikke slik at embryoet får næringa fra plommesekken den første tida, og ikke morkaka, og dermed er alkhol ufarlig for det de første ukene?

Skrevet

Stemmer.... hvis jeg er gravid så deler vi enda ikke blodbane.... sjekka det opp. Og som du sier, når det klaffer så blir det lenge til neste gang.

Har ikke vert ute med kjæresten min siden tidlig i sommer... Juni...

Han har veldig lyst vet jeg... hmm...

Vi får se.

Skrevet

hmm...personlig så ser ikke jeg noe galt i om du drar på fest og drikker alkohol i kveld..

men om du selv ikke er helt sikker, da er det beste kanskje å droppe det? slipper å angre i allefall..

Skrevet

Jeg tror det Riga. Ser sånn ut. Sitter å leser om det nå.

Dessurten husker jeg at svangerskapslegen min sa det forrige gang, da hadde jeg vert endel ute før jeg oppdaga at jeg var gravid...

Men denne gangen er det jo planlagt....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

For å si det slik så tror jeg at du ikke hadde fått noen glede av å drikke i kveld uansett. For du tar jo et bevisst valg, og selv om det nok ikke er skadelig for et eventuelt embryo at du drikker i kveld, så har jeg på følelsen at hvis du drikker i kveld og får positiv test om 3 dager så kommer du til å få kjempedårlig samvittighet for det. Graviditetshormoner er rare ting!:P

Skrevet

Mange babyer som blir lagd i fylla. Og har aldri hørt at noen av dem har tatt skade av den grunn.. Du er jo 3 uker på vei om du evt er gravid.. Det er ikke farlig å drikke så tidlig mener nå jeg :) Jeg drakk når jeg var 3 uker på vei, visste det jo ikke da, og vi har verdens nydeligste snuppe.. Hun var vel 1 eller 2 mm den gang =) Men du trenger kanskje ikke å bli stupfull om du er litt bekymret.

Skrevet

Godt poeng, igjen, Riga ..

*vanskelig*

Skrevet

ville reist på festen og kost meg så mye jeg kunne jeg =)

får sikkert mye pepper nå.. men jaja.. det man ikke vet.. tenker jeg..

Skrevet

Jeg tror jeg blir å gjøre det.

Fikk jo tross alt en helt negativ test i dag. Så det kan ikke være så langt på vei at vi deler blodbane.... Sannsynligvis er det ingenting..siden jeg ikke merker noe enda:(

Går å legger meg et par timer jeg... Kanskje jeg er smartere når jeg våkner .... natta :)

Skrevet

Jeg hadde gått ut. Hadde testen vært positiv, så hadde saken vært en annen så klart. Man kan ikke slutte å leve selv om man er på prøver'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...