Ioren Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 ... Jeg er ikke på noen måte ute etter å kritisere noen altså, bare så det er sagt med en gang, men... Hvem gir dere den til? Hvis alle i min familie skulle gitt kalendere til f.eks besteforeldre/oldeforeldre ville min mormor (babyens oldemor) ha endt opp med potensielt 10 kalendere (da regner jeg antall barnebarn som har fått barn + hennes egne barn som har barn under 5 år) Min oldemor ville ha endt opp med omtrent dobbelt så mange beregna på samme måte... (altså hennes barnebarn + oldebarn med barn under 5 år) Og det er ganske mange kalendere... =P Samboern min vil selv gi en sånn kalender til sine foreldre + besteforeldre, men der er vi også første barnebarn/oldebarn på begge hans sider... Jeg sier ikke det er no galt med sånne kalendere altså, men bare lurer... For selv om min mormor er stolt av alle sine barnebarn og oldebarn, så tror jeg ikke hun ville ha hengt opp 10 kalendere gitt =P
amy_de Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Vi kommer nok til å gi noe sånt til besteforeldre neste jul, eventuelt dvd eller album med barnebarnet. Både svigers og mine foreldre "Har alt" og er lidenskaplig opptatt av babyen i magen. Det er første barnebarn på hans side og andre på min, så er ikke noe problem at det blir for mange. Synes det er fint å gi noe som de kan ha glede av lenge og ta vare på. Ser selvfølgelig at det blir en annen greie om du har 10 barnebarn
line_n & sara Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 jeg ville nok begrensa meg til å bare gi til hans side av familien! har det litt sånn her i huset også, har 3 nevøer/nieser som allerede har tradisjon med kalender, og da blir det litt teit å skulle gi, jeg og! på sambo sin side er det ingen kalendertradisjon, men der er også slektningene så få! tror ikke jeg skal ta meg bryet med å trykke opp et så lite antall kalendere! vi får heller tenke litt outside the box! finne på noe nytt! jeg er veldig glad i å ta bilder, og justere i photoshop, og på nett er det mange sider som lager feks musematter, kopper etc m bilder på!
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Det går an å gå sammen om å lage kalender også. Moren min laget kalender med sine, og tanten og onkelen min sine unger og gav til besteforeldrene mine til jul. (Jeg er det eneste "store" barnet i familien, søsken og kusiner/fettre er 10 år og nedover;) Hvis man bare har ett barn er det kanskje kjekkere å ramme inn et fint bilde eller lage et album der man har med bilder av andre familiemedlemmer også evt. sammen med barnet. Det blir litt annerledes enn en kalender som man må henge opp hvis man vet at besteforeldrene/oldeforeldrene pleier få mange av disse.
Lejonet Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Min svigermor har 10 barnebarn, denne blir nummer 11. Hun som er gift med lillebroren til mannen min driver å gir bilder og album med sine barn hele tiden, svære innrammede bilder som hun forventer svigermor skal henge opp. Men det har hun da ikke plass til, med alle barnebarna, men det bryr hun seg ikke om. Hun forventer at hennes barn er viktigere enn de andres. Hun lager og kalendere. Så vi føler nesten ikke vi kan gi noe av våre barn. Nei, jeg tror sånne kalendre egner seg best i små familier hvor de ikke har så mange barnebarn.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Vi kommer til å gi sånne til neste jul regner jeg med,har bestandig hatt lyst til å gi slike. Rekker det desverre ikke i år,har termin 17.12. Kommer bare til å gi ut til besteforeldre og søsken,vi er ikke en stor familie. Oldeforeldrene(på sambo sin side) tror jeg ikke har noen interesse av det,har ikke så mye kontakt med barnebarn de.
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Vi er 5 barn. Og 4 av oss har barn. Eit år gjekk me sammen, da 3 av oss og sat sammen ein kalender. Der det var bilder av alle barna sammen, og noen av kvart av barna. Dette blei da gave til vår mor og far + vår bestemor. Dei fekk da bare kvar sin kalender, frå alle dei inkluderte barna. Det funka fint det altså...
Bea har snart 4 barn? Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Er det tiforskjellig kull og? oldeforeldrene til ungenehar tre eller fire hengene og blir skuffet om dei ikkje får...... vi gjer til besteforeldre, oldeforeldre, tantene og onkelen og noen vi kjenner i USA
Gjest Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Vi har et år gitt kalender til nær slekt. Eneste barnbarn på denne siden og andre barnebarn på¨andre siden. Året etter lagde jeg et lite album fra året som var gått til samtlige besteforeldre (3 sett). En litt mer varig gave, syns jeg. De kan ta det frem når de måtte ønske, tar ikke stor plass. Føler kalendergaven fungerer dårligere når det er snakk om 10-15 potensielle kalendere fra ymse barne- og oldebarn. Som en skrev over er det jo da lurt å gå sammen og lage, slik at hvert barn får et bilde eller to av 12.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #10 Skrevet 1. september 2007 Vi gir til besteforeldrene til barnet vårt. Det vil si begge sider. Forrige barnebarn før vårt er nå 16 år(begge sider), så de får liksom ikke kalender derifra lenger*ler* Og så ta vi en selv. Eurofoto er definitivt best, synes vi. Den med sort bakgrunn. Kan sette bildene i rammer etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå