Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Biomor reagerte kraftig på dette når hun fikk høre dette. Men vår lille prinsesse kommer da til å være 9 mnd,og vi kan selvfølgelig ikke reise fra henne i 2 uker når hun er så liten.Hans 2 døtre fra et tidligere forhold er nå så store at dersom vi skulle hatt de med oss hadde vi måtte betale 2 voksen-billetter til. Det hadde blitt en VEELDIG dyr tur med 4 voksne, i tillegg til at det hadde blitt større utgifter på mat,utflukter,shopping o.l.For det hadde da blitt forventet at vi hadde betalt alt under turen for dem.Og det er sikkert stygt av oss å si det,men jeg gjør det likevel;vi ha også lyst på litt tid alene oss tre.Dersom vi i en fantasi verden hadde hatt råd til å ta hans barn også med,så hadde vi jo ikke fått noe tid alene. Det er jo også slik at en baby legger seg jo tross alt tidlig. Det gjør ikke de to andre. Som kompensasjon tok vi dem heller med på en liten ferietur i Danmark i år,men det var en dårlig kompensasjon i følge biomor. Hva synes dere?Er dette forferdelig dårlig gjort av oss?Hadde dere også blitt forbannet dersom dette hadde vært deres barn som ikke fikk være med?
Helene Harepus Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg synes biomor er regelrett frekk og ufin her, det er snakk om bryllupsreisen deres, ikke en familieferie til Disneyland!! Det er en stor forskjell på bryllupsreise og familieferie, det er en "voksentur". Biomor har akkurat INGEN anledning til å stille krav om hvordan dere har bryllupsreisen deres, ja, jeg synes faktisk ikke hun har anledning til å ha en mening i det hele tatt om hvordan dere har deres bryllupsreise!!! At dere tar med babyen deres stiller seg helt annerledes, enn å ta med 2 halvvoksne unger, man kan da ikke legge igjen en 9 måneder gammel baby i 2 uker! Jeg trodde det var noe alle oppegående mennesker skjønte - men det er vel kanskje akkurat der skoen trykker hos biomor? :/ Helene
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Dra på bryllupsreise og kos dere uten dårlig samvittighet. Hvis deres eget barn hadde vært eldre hadde dere kanskje valgt å ha barnavakt til det også. Nå er det såpass lite at det alikevel kan være en kjærlighetsferie for dere. Lise:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Da vi giftet oss, fikk vi bryllupsreise i bryllupsgave av svigerforeldrene mine. De hadde kjøpt en billett til meg og mannen min,- og en billett til fellesbarnet. Det var en tur til Spania i to uker. De hadde tilbudt seg å ha stebarnet mitt den helgen hun skulle hatt samvær hos oss(da vi var på reisen), men moren ble sur, og takket nei.Hun ble sur for at ikke besteforeldrene inkluderte henne også i denne turen. Hun er så ofte sur for ting som angår oss, at ingen reagerer lenger. Vi bare overser det. Svigerforeldrene mine så på det sånn at det var vi som skulle gite oss ( foreldrene til fellesbarnet), og dette barnet bor jo hos oss, og det gjør ikke stebarnet. ( Og hun skulle jo være hos moren som vanlig de ukene, for det er jo der hun bor) Vårt barn gikk ikke på skole da, så vi trengte heller ikke ta ham ut av skolen, for å reise. Og vi hadde ikke hatt noen til å passe ham de to ukene. Så det var uansett uaktuelt å reise uten ham. Har ikke dårlig samvittighet for at vi drar på reiser uten stebarnet av og til.Hun kan ikke være med på alt vi gjør. Vi lever tross alt et liv når ikke hun er hos oss også. Hadde stilt seg annerledes dersom hun bodde fast hos oss, og det var moren hun hadde samvær med. Dra på på bryllupsreisen med god samvittighet dere. Kos dere med den lille, og dyrk familielivet skikkelig som nygifte og det hele. Ikke bry dere om moren til stebarnet blir sur for dette. Ikke la henne ødelegge dette som skal være deres minne for resten av livet. En ting er å dyrke kjærligheten på en bryllupsreise med egen baby i nærheten. Men å dra med et stort stebarn på en slik elskovstur som en bryllupstur er, blir bare feil...og ikke minst vulgært. Det passer seg virkelig ikke. ( Men det er vel en slik kjærlighetstur biomor ikke ønsker at dere skal ha)
Gjest Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 som biomor ville jeg aldri reagert om biofar til mitt barn skulle ta m seg kone og fellesbarn på bryllupsreise... nei jeg synes dere gjør helt rett! om det er en dårlig kompensasjon el ikke er ikke opp til biomor å avgjøre tenker jeg! nei nyt bryllupsreisen deres, for den varer bare to uker... d går fort ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Helt enig , jeg er selv biomor, og dette har ikke biomoren noe med. Det høres da helt normalt ut at dere tre skal dra alene. Hvertfall når stebarna dine er store..
Lassi83 Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Veldig stort av deg å se det fra dems side. Jeg syns også at de skal dra med god samvittighet. Det er tross alt bryllupsreisen dems. Nå har det seg slik at den "nye" familien også trenger litt tid alene.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Jeg er enda en biomor som mener at dere må reise med god samvittighet! Kos dere med hverandre og veslebarnet og samle krefter til dere er tilbake i hverdagen!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Det er jo bare helt utrolig. Her i huset skal vi på en tur med hans jobb, barna er ikke inkludert, og vår eldste får ikke være med, men babyen som fremdeles ammes og er liten skal selvsagt være med. Skal på venninne tur nå, er i permisjon og vil ha tiden til å gå, velse babyen som ligger i vogn og ammes og som må være med sin mor skal jo selvsagt bli med, men den som er stor og i barnehagen og som koser seg fint sammen med pappan sin, får ikke være med. Det er ikke alltid om hvem barna "tilhører", men det kommer jo ofte an på hvilken type ferien en skal på. Er ikke alltid det passer så godt å ha med barna. Og da er det greit, uten at hele verden trenger å ha formeninger om det. Det er en bryllupsreise. Og så er det jo en ting, og det er jo det med små barn, de kan ikke like godt være igjen hjemme som de som er litt større. God tur!
Kreoline Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Det viktigste her er at du og din mann står sammen om avgjørelsen. Blir to voksne jenter sjalu på en liten baby, så gud hjelpe de. Reis med god samvittighet og kos dere som en familie, dere strir vel helt sikker med eksen hans ellers også.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 ENIG!!!! Gud hvor mange biomødre som lager problemer for ingenting!!! De er da en familie!! Hvorfor skal de ha dårlig samvittighet for å dra på tur sammen????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå