Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 er det noen som vet om det er lov til å være surrogatmor her i norge og hva det innebærer?? vi tenker tanken at hvis vi ikke kan få barn så kan vi prøve surrogat. da adopsjon aldri vil kunne bli godkjent for oss (vi har begge en veldig dårlig familie bak oss) det har vi også fått beskjed fra en rekke adopsjons byråer jeg har prøvd å finne på nett men finner bare surrogatmor for dyr =P Hilsen en som er litt fortvilet over sin kropp..
jody Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 du kan jo sjekke i usa der er det lov. her forteller det litt om hva det innebærer. http://en.wikipedia.org/wiki/Surrogate_mother her har du en link på et firma som kan hjelpe dere.. men husk dette koster endel penger. http://www.surrogatemothers.com/
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Tusen takk=) jeg fant ikke noe om lovgivningen på det=) det regner vi med også. men er det ikke verdt det hvis en får en liten krabat? det er jo ingen pris på det:)
jody Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 koster 12000 dollar å få til en surrugatmor, tingen er jo det at dere må være ofte i usa og lenge. men det blir deres genetiske barn og ikke adoptert. er jo heilt enig prisen for et barn er ubetydelig. 31 stater i usa har lov til å ha surrogat mor, alt står på den siden som jeg sendte til dere.. under legal- ett eller annet.. lykke til.. vennina mi venter ei liten jente nå med surrogat mor fra denne siden. gleder seg veldig. hpåer dere får samme glede
timboline Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Heisan Jody.. Jeg søker og det er jo ett hav av klinikker som tilbyr Surrogat mødre. Syntes dette er utolig vanskelig , og mange priser og forholde seg til. Men tror du at du kunne forklare litt hvordan din venninne gikk fram første gangen og om det var slve behandlingen som kom på 120 000,- så kommer alt annet , som reise og opphold i tillegg... Hadde vært utrolig glad for svar Jody, og for all del av andre som vet om byråer som er seriøse og kanskje har erfaringer.... Er mye penger det er snakk om , og vil helst ikke bli lurt på noen måte..
Siv81 Skrevet 24. september 2007 #7 Skrevet 24. september 2007 Hei Har prøvd å undersøke litt jeg også, men ikke lett og å finne fram til noe. Fant en uttalelse fra helseministeren i Norge eneste. Der sto det at man kan reise ut av Norge med et befruktet egg jaffal. Har vært i kontakt med en klinikk i Danmark, men det er ikke tillatt med surrogatmor der heller. Fikk beskjed å sjekke i England. Har undersøkt litt, men ikke funnet noen klinikk ennå. Vi har to barn, men blei komplikasjoner md nr to så 5 leger/overleger har sagt at eg ikke må bli gravid igjen. Søsteren min har tilbudt seg å gå gravid for oss, men vet ikke helt hvordan og hvor. Blir nok et par år til, men greit å finne ut av ting og tang. Finner du ut noe er et greit om du (eller noen andre som vet noe) kan sende meg en mail: [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå