Gå til innhold

Hjelp til å ta flaske


Tivers

Anbefalte innlegg

Min lille på 3mnd vil ikke ha tåteflaske lengre. Han fikk litt mme på det tidligere, men så gikkk det ca 4 uker med bare mm, og da ville han ikke ha flaska igjen.

Har prøvd både med MME og MM, vann og sukkervann på flaska. Ingenting hjelper. Har prøvd både med latex og silikonsmokk.

NUK, Sano, Avent, Dr Brown,

Han vil heller ikke ha smokk. Det har han aldri likt. Sikkert prøvd alle typer der også.

Sliter med å få han til å sove, så det hadde vært kjekt med en smokk, eller prøvd med MME om kvelden for å se om han sover lengre da. Er våken hver 2. time hele natta gjennom... Om dagen sover han mellom 40 og 50 minutter hver gang...

Er litt trøtt og sliten....

Har så vidt begynt med litt grøt nå da... så kan være han sover litt lengre om ikke annet da..

Noen som har erfaring eller noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt d samme problemt, og eneste løsningen her i huset var at far ga flaske i en periode, slik at veslegutten ikke luktet melken og mamma. Jeg måtte gå i ett annet rom hver gang far forsøkte med flaske. Vet ikke om dere har prøvd d, men verdt ett forsøk i hvertfall. D hender seg at de ikke vil ta flasken når de lukter at mamma er i nærheten med melk. De foretrekker jo alltid puppen hvis de kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke gi opp, min lille ville heller ikke ta flaske i begynnelsen, men nå har jeg sluttet å amme pga jeg hadde trøske som jeg ikke ble kvitt. Var litt stressa for at hun ikke ville ha flaske men hun tok den.

 

Tok ikke smokk før, men begynte med det når hun begynte med flaske. Problemet nå er at jeg er oppe x antall ganger om natten for hun begynner å olstre når tutten detter ut av munnen. I natt hadde jeg sovet en halv time når klokka var 4! Tror nok det er noe tenner på gang men angrer til tider at jeg begynte med smokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...