Evi18 Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Eg er ei jente på 19 år som ønsker å bli politi. Eg er mor til min herlige datter på 4 mnd. Planen min er å bli ferdig med videregåande dette året, og til neste år begynne å jobbe. Så tenkte eg å få unge igjen når eg blir 22 år. Så når minstemann blir 1-2 år så er eg 23-24 år. Dermed tenkte eg å flytte til bodø å begynne på politihøgskolen der. Er det mulig for meg å klare det med hjelp av typen min?? Eller kan eg bare ta farvel til drømmen min??
blond Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Det er alltid en fordel at folk som jobber direkte med mennesker har en del livserfaring og mengdeerfaring. Og gjerne erfaring fra flere yrker. Generelt: Du klarer det du vil klare! Men det er lurt å vurdere konsekvensene av de valgene man tar. Du er enda ung og det er du når du er 24 også. Livet er langt og du vil få en lang yrkeskarriere selv om du evt utsetter den noen år. Har du satt deg inn i kravene som Politihøgskolen stiller? Det kan være lurt å begynne med det. Lykke til!
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Du bør gjøre deg fordi på videregående. Flytte til Bodø og begynne på politihøgskolen. Deretter kan du få flere barn. Jo flere barn du får, jo vanskeligere blir drømmen om en karriere. Snakker av erfaring her.... Lang erfaring.....
Evi18 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 men viss eg begynner på politihøgskulen til neste år så kan eg ikkje få baby igjen før datteren min er 5år og det blir altfor stor aldersforskjell mellom de. vil ha 2-3 år aldersforskjell..
Evi18 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2007 har sett på kravene ja.. trenger laseroperasjon siden eg er kortsynt men det spanderer vist haukeland
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Selvfølgelig kan du klare det! Bare pass på å holde formen ved like, sånn at du klarer inntakskravene:-) Jeg har en kamerat som kom til Norge som 24 åring. Han ville så gjerne bli politi. Han hadde ikke akuratt det beste utgangspunktet. Han kunne ikke norsk, var ikke norsk statsborger og kunne ikke svømme. Dessuten hadde han ikke videregående skole fra hjemlandet. Nå har det gått 4 år, og han snakker veldig bra norsk, er ferdig med videregående med strålende karakterer og har lært seg å svømme. Nå jobber han som securitasvakt mens han venter på å bli norsk statsborger. Det ser ut til at han skal klare det, bare han kommer igjennom den psykologiske testen. Og hvis han klarer det med hans utgangspunkt, ja da klarer du det også!! LYKKE TIL!!!
Evi18 Skrevet 4. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2007 tusen takk for svar=) det var virkelig oppmuntrende å høre=)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg har fem års aldersforskjell mellom mine to første. Grunnen til at jeg sier at du skal begynne på studier nå, er at det er lettere å studere med ett barn enn med to, og også lettere å få jobb når du har ett barn enn 2, evt. flere. Du får prioritere hva som er viktigst. Følg din indre stemme, så finner du nok ut hva som er riktig for deg.
Evi18 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2007 eg følger rådet ditt;) skal søke meg innpå politihøgskolen til neste år! så får eg baby rett etter eg er ferdig så då blir det 5 år aldersforskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå