Gå til innhold

kan man holde selvtillitten til noen oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg håper jeg kan bidra med noe, i det minste og holde selvtilitten din oppe på nåverende nivå.

hva er det for noe og si? er det i det hele tatt murlig?

sendte svar tilbake om hvordan han plana og gjenomføre det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmtja. Jo, jeg tror man kan - om ikke egenhendig opprettholde noens selvtillit, så i hvert fall bidra til at den vedlikeholdes/øker. Rett og slett ved å trekke frem vedkommendes sterke sider og vri fokus bort fra eventuelle negative tankerekker.

Skrevet

syns det høres irriterende ut. at noen skal passe på at jeg har en bra selvtillit. den burde jeg vel klare og stå for selv.

men nå er jeg alt for trøtt og alt for sliten så alt er irriterende. kansje det er hyggelig i morgen

Skrevet

Ja, det høres ut som en noe nedlatende ting å si til noen. Sånn med mindre vedkommende nettopp har klaget over depresjoner og generelt mismot, liksom.

Skrevet

Dårlig selvtillit har en tendens til å reprodusere seg selv, så om noen gjør seg avhengig av en annen for å holde selvtilliten oppe, vil effekten bli desto verre når vedkommende uunngåelig deiser ned i grøfta igjen. Jeg vil si at på kort sikt er det mulig for et menneske å holde en annens selvtillit oppe, men i det lange løp er det dødsdømt.

Du var forresten kanskje ute etter svar på hva man evt kan gjøre for å gjennomføre noe slikt, men jeg synes mitt svar er relevant likevel. Det er mye en kan gjøre og si for å få noen til å føle seg bedre som seg selv, men det er og blir midlertidig. Er for øvrig helt enig med den personen som sa at det er nedlatende å si noe slikt. "Jøss, du har jammen dårlig selvtillit, se her skal jeg hjelpe deg litt. Du trenger det."

Skrevet

flott. da er det ikke bare jeg som syns han ga meg et dårlig komplimang. (hadde ikke klaget på noe på forhånd så det er ingen grunn til at han skulle følt behovet for og "holde meg oppe")

Skrevet

kanskje han følte at du trengte litt støtte?? Hva med å spørre han hva han mente?

Skrevet

jeg spurte han hvordan han hadde tenkt og gjenomføre det. det hadde han ikke noe svar til.

tror det var et dårlig forsøk på og gi et ikke standar komplimang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...