Gå til innhold

Hva mer må jeg ha over da? :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 1. Januar, så her blir det ordentlig vinter baby!

Ull, -Voksi pose/ Vognpose, er det det samme?

MÅ jeg ha vognpose? Hvis ja, skal jeg ha dyne over også? Eller skal den fungere som dyne/pledd for babyen i vogna?!

Helt fjern her jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he, du er ikke den eneste. Jeg bekymrer meg masse for hvordan jeg skal få den bittelille skjøre babyen ut i lufta og hjem fra sykehuset. TENK om det er 20 minus. Hva kler man på en baby da? Jeg har planer om å kjøpe en god del ull fremover.

Har lust på det samme som deg; har man dyne over en sånn vognpose.. Fullt vintertøy + vognpose OG dyne? Finner man igjen babyen inni der da??

Skrevet

Vil anbefale voksipose.. Selv om den kan føles litt stor i begynnelsen, kan man "stramme" den sammen slik at den passer rundt beibien. Hadde Novemberbarn sist, og er kjempeglad for voksiposen. hadde et lite lammeskinn inni posen som beibien lå på, og brukte ullklær på henne. Hvis det var veldig kaldt, brukte jeg kanskje en vinterdress (ikke tykk) også. Funka veldig fint for oss, og vi bor på en kald og snøfull plass med lang vinter:) i tillegg likte hun å ligge i den, sikkert fordi det blir en "innpakket" følelse i den.

Skrevet

Ikke lett dette nei :)) jeg har lyst på voksipose og. Kanskje jeg skal vøære glad jeg bor i renbyen Bergen, her er det stort sett nesten samme temperatur hele året :-/ i desember neppe mye under null i verste fall.

Skrevet

Gutten vår er født 21 november 05, var ganske kaldt da. Vi gjorde det sånn:

Hentet han ut i bilsetet. Hadde på han ullboby og ullstrømpebukse, hentesett, strikket av mormor, i ull, utedress med ben, og teppe over. La teppe over slik at det ikke ble trekk oppi bilsetet. Var jo ikke så langt å gå til bilen.

Var jo ikke akkurat 20 minus da. Litt usikker hva temperaturen lå på. Var nok ikke minus, siden det regnet rundt disse tider

Skrevet

Anbefaler veldig voksipose! Det er ulldyne og den er lett å regulere varmen med i form av hvordan du bretter den over ungen.

Det er ikke nødvendig med dyne oppå der igjen, det blir nok veldig varmt=)

Det er varmt og lunt nedi vogna, så ungen fryser nok ikke. Den største feilen vi mødre gjør er visst å kle på ungene for mye....

Men som sagt, voksi er genial. Da kan du regulere underveis på trilleturen osv=) Jeg var superfornøyd med den sist, og kommer til å bruke den nå og (venter i beg av desember).

Og er det mer enn minus 10 grader, så skal man jo ikke være ute med de minste. Ikke fordi de blir kalde, men pga lungene deres, som ikke tåler det=)

Skrevet

Voksipose er gull. Har født på høsten to ganger før, og denne gangen skal jeg ha i januar. Bor i Østfold, så det blir skjeldent utrolig kaldt, men de små er ikke så flinke til å holde på varmen selv.

Ingen tvil om at voksiposen kommer til å bli brukt flittig denne gangen også.

Skrevet

Når det gjalt tur i vogna, så hadde vi andedunspose, an å inni strikket ullteppe oppi posen, hadde også tynn dyne over når det var på det kaldeste, ellers bare teppe. Er jo heller ikke så dumt å ha lammeskinnsull i bunnen dersom du ikke skal ha ullpose.

Det viktigste i begynnelsen er vel å skjerme barnet for trekk

Tror helst det er fare for at man kler på for mye enn for lite.

Sjekk derfor tempen på barnet ditt ved å stikke noen fingre i nakken. Er h*n klam, er det for mye. Etterhvert finner man ut hva som er nok for sitt barn. Er jo veldig individuelt, for noen er mer varmblodig enn andre

Skrevet

Ai, ai! Godt med mange fine forslag! Jeg som hadde tenkt å pakke inn babyen i dress, voksipose + dyne over. Uff, dumme meg!

Jeg går nok for lammskinn i bunnen, også en fin voksipose. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...