Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Hei! Kan ikke alle fra Oslo fortelle i hvilken bydel/område dere bor, og si om dere er fornøye eller ikke? Hva er bra og hva er dårlig...? Er det et sted dere vil anbefale videre? Hvor vil dere helst bo? Håper på mange svar )
Matja Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg har bodd på Montebello, Majorstuen og Manglerud/Ryen, men jobbet på Torshov og Stovner (jeg jobber i barnehage). Alle har sine gode kvaliteter, men det kommer helt an på hva du er ute etter. Montebello: Kaksete vestkantmennesker i store biler og rare klær! Men VELDIG stille og rolig område med EN butikk i nærheten. Majorstuen: Fantastisk bydel, masse liv, Frognerparken, Kaffebrenneriet og Deli de Luca innen 5 min gange. Manglerud/Ryen: AAHH!! Koselig bydel som er litt "satt"; altså ikke noe tull, voksne mennesker, Manglerudsenteret, Østensjøvannet... Kort vei til byn både med buss og bane. Og veldig gode gode muligheter for pendling i alle himmelretninger. Stovner: Alt på ett brett, men alt for langt unna byn for mitt vedkommende. På den annen side har du jo skogen da, og den er det jo mange som er glad i. De jeg har jobbet med har bodd på Stovner hele livet og vil aldri flytte. Noen har bodd vekke, men kommet tilbake da de fikk barn, og har barna sine i samme bhg de selv gikk i... Torshov: Samme som Majorstuen, men litt "kjedeligere". Men Grünerløkka er jo bare en liten trikke- eller spasertur unna, så... Gu, så jeg savner Oslo!!! Personlig mener jeg at barn ikke tar skade av å vokse opp hverken på Majorstuen eller Torshov da, men der er det jo mange som har sterke meninger... Jeg hadde aldri flyttet til et rekkehus på Skedsmo fordi jeg fikk barn liksom. De voksne skal jo ha det bra også! Skal du flytte til Oslo, eller bare lurte du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå