2 Sommerbarn Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Vi har et barn på 2,5 år og det er en "naturlig" tid å tenke på neste barn. Problemet er bare det at jeg føler vi har nok med det ene barnet vi har, det er travelt nok fra før. Vi har veldig lyst på et barn til og helst ikke at det blir for mange år mellom dem, men....vet ikke helt om vi er klar enda. Jeg synes det er slitsomt med en travel unge jeg og har hørt at 2 føles som 10. Noen som har følt likt og tatt valget å fått et barn til? Hordan gikk det?
~sjiraff~ Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Vi planla det rett og slett utifra hvordan det passet inn i resten av planene våre.. Ville ikke at snuppa skulle bli enebarn og ville ikke at det skulle bli for mange år mellom. Nå blir det vel egentlig metid mellom enn hva jeg først ønsket, men det måtte bare bli sånn av praktiske hensyn. Så nå vil jeg være ferdig med skole og klar for full jobb igjen den dagen permisjonen er ferdig. Og det er bra ) Tror ikke jeg hadde vært motivertnok til å ta fatt på flere år med studier etter en lang pause igjen. Vi ble enige om å begynne å prøve våren 2007 i juni 2006.. hehe.. altså vi planla det god tid i forveien. Og by the way.. det passer jo aldri med barn ;o)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg var ikke klar for nr 2 før førstemann var 3 år jeg. Vi prøvde rett etter 3 års dagen hans og spira satt på første forsøk så det er nesten 4 år mellom dem - det er max i mine øyne... Hadde jeg vært klar før er vel 2-3 år mellom dem "ideelt"? Er som en annen her sier; det passer aldri med barn! Har nå 2 barn og det er helt perfekt, klart det er mer jobb men nå som minsten bare er baby er det bare kos faktisk! Hvordan det blir senere er en annen sak men uasett - jobb eller ei . det er det verdt! Lykke til
Mayken Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Jenta vår er 9 1/2 mnd nå, og vi har planlagt å begynne på neste barn i august neste år. Er i hvertfall de tankene vi har gjort oss nå, kan jo være de blir endret etterhvert. Eneste jeg vet er at vi ikke vil at Ina skal være enebarn og at det ikke skal være så stor aldersforskjell på barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå