♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Hva syns dere er ok å forlange at hun skal gjøre? Hvor mye er vanlig å "gi" Jeg krever at hun skal rydde rommet sitt hver fredag,og støvsuge. Hjelpe til med å brette sammen klær Hjelpe til å ta ut av oppv.maskinen Gjøre leksene sine til avtalt tid uten å krangle om de.. Dette får hun 50 kr i uka for.. Hva syns dere om dette?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 31. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2007 Glemte å legge til at hun går på rideskole,og sparer pengene hun får til rideutstyr osv.
Hjertefamilien Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Å kreve at ett barn skal gjøre alle de tingene syns jeg kanskje var litt mye, men prisen har jeg ikke noe å si på. Her får storebror en 50 lapp på fredagene, han rydder rommet sitt, jeg støvsuger og vasker, han er flink med lekser hver dag, og tar ut søppel når jeg ber han om det. Rydder også leker fra stua og inn på rommet hver kveld. :-)
Hjertefamilien Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Han er 8 år... by the way. Mulig det er forskjell på gutt og jente? Her gjøres ingen forskjell hvertfall. Lillesøs på 6 år gjør de samme tingene til samme lønn :-)
varg veum Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 jeg synes det høres bra ut jeg... 6 åringen min (gutt) må også rydde og støvsuge rommet til hver lørdag + hjelpe å tømme oppvaskemaskinen ...(også hjelper han å henge opp klær å sånn når han har lyst) han får da 50 kr i ny å ne eller jeg kjøper masse digg å brus til lørdagsgodt til han.. å later som det går for det samme...haha
nasse nøffen Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 min på ni tømmer selv oppvaskmaskinen, bretter og legger sine egne klær i sitt skap( jeg legger dem inn på rommet hennes) rer sengen sin, og holder rommet ryddig. og pluss litt annet jeg evnt trenger hjelp til... å jeg trekker 10 kr fra lønna hver gang hun huffer og offer seg når jeg ber henne om noe... ps, d er ikke ofte hun blir bdt om noe ekstra,, jeg er tilhenger av at de godt kan gjøre litt for penga. 50 kroner er passe synes jeg=)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 31. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2007 Vi har lagd ukepengeavtale her i huset,der det står at : viss dette ikke blir gjort kan det foretas trekk i ukepengene eller ukepengene kan forsvinne helt for en peroide. God oppførsel kan bidra til at ukepengene kan økes enkelte ganger. Vi har også blirr enige om at det ikke skal spises godteri på ukedagene..(helst ikke i det hele tatt..hehe) Det var jenta mi som ville ha det sånn,så da lagde vi en skriftlig avtale,så får hun se at dersom hun vil ha en avtale må hun holde den også.. Gjorde det veldig "høytidelig" med underskrift og greier og hengte den opp på tavla.. hehe Hun står på som en gal med bretting av klær osv.. Dettte er genialt hjemme hos oss:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå