mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 med kortnummer etc, er dere ikke litt redde for at kontoen kan bli misbrukt? Jeg har registrert meg nå med kortnr og alt og så begynte jeg å tenke på dette.... :-)
Gjest Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Vi har opprettet en egen konto som vi betaler med hvis vi handler på eBay.Fører over pengene etterhvert som vi handler ,så det står aldri penger der bortsett fra beløpet PayPal trekker.
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2007 det var jo litt lurt da..burde tenkt på det før jeg opprettet..hehe, men sjansen er vel ikke så stor for at den blir misbrukt, dessuten er det ikke der jeg har sparepengene heller..
Gjest Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Går nok bra ;-) men vær klar over at det finns forsøk på svindler fra selskap som sender ut mailer som ser ut som det er fra Paypal. Vi har fått et par mailer der de har *mistet' info,eller trenger flere opplysninger,og som ved første øyekast ser ut som det er fra Paypal.Vi har da opplyst Paypal om det og videresendt mailene til de så de får stoppet et hvert forsøk på å svindle deres kunder.
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 ok - takk for info:-) har ikke bestilt noe derfra enda, men har registrert meg så nå har de liksom alle kontoopplysningene så er jo litt skummelt...
Gjest Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Har du en annen konto du kan bruke kan du jo overføre pengene dine dit så du ikke har penger der til enhver tid så ingen får gjort noe galt...
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2007 ja, kan jo det, er jo brukskto min, men trenger ikke ha så mye der.... Jeg er vel ikke den eneste som har gjort dette, men for å bruke kto så må man vel kanskje ha et passord, eller kan den loppes for penger, uten noen form for "godkjennelse" fra meg?
Hjertefamilien Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Aldri skjedd meg noe, og har handlet jevnt og trutt fra ebay i 2-3 år nå.... Har paypal, og de gangene jeg har kjøpt noe betaler jeg via denne.. Eksakte beløp blir trukket hver gang. Paypal må du jo ha skal du få gleden av ebay :-) Å registrere seg med kortnr på ebay trodde jeg kun var for å verifisere deg som bruker?
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2007 Godt å høre:-)) ja, kortnummer måtte jeg bruke for å få registrert meg ja.. Dumt spml kanskje, men hva er paypal?
snartmammapåny Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Tror ikke jeg måtte oppgi konto nr til ebay... Mener iallefall 100% sikkert at jeg ikke gjorde det... Men gav opp kortnr på kredittkortet mitt til paypal, tror nok det er gasnke så¨sikkert. Om man ikke går på en smell og blir svindlet da, men man er jo litt ekstra forsiktig når man vet at slikt kan skje. IAllefall jeg er det;)
Hjertefamilien Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Paypal blir som en mellomkonto/handlekonto. står nok link til paypal på ebay-sidene. Og når du kikker på produkter står det som oftest hva slags betalingsmåte de godtar, og der er paypal ofte den eneste. Den er knyttet opp mot din brukskonto eller annen konto, og når du kjøper ett produkt og får en regning på mail, klikker betal så blir du ført til paypal med passordet ditt som pålogging etc. Pengene går direkte ut fra din konto via paypal og til forhandler. Trygt, sikkert, raskt og smart :-) www.paypal.com
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2007 ja, det var ikke kontonr jeg måtte oppgi, men kortnr, men jeg tenker nå at når kortnr og utløpsdato etc, kan det jo bli misbrukt av noen svindlere..Men er vel kanskje ikke så enkelt?!!
mamma >to gull Skrevet 31. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 31. august 2007 Oki, da var det paypal jeg ga disse opplysningene.. Takk, jenter!! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå