Gå til innhold

16 mnd og falsk krupp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jenta mi hoster så hest og er såå tett.... Har hatt falsk krupp et par tre ganger når hun var mindre. Normalt å ha det når de er såpass store? Skal jeg gi efedrin tro?

Dette var jo bare toppen av kaka da.. Begge ungene er forkjølet ja, jeg har så vond hofte at jeg kan knapt gå, gubben er borte, i går kjørte jeg borti en bil og det tar jo ingen ende. BUHU så lei jeg er. Hjelper ikke med vin en gang :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gi efedrin. Jeg har lav terskel for det. Og bygg opp med puter under madrassen slik at hodet kommer høyt. Hvis ikke blir det heeeelt sikkert værre om noen timer. Gutten vår har også falsk krupp til stadighet...og han er snart 2,5 år. ER vanlig frem til 3 - 5 årsalder.

Skrevet

OK. Takk for svar. Hun får jo ikke efedrin ofte. Som sagt hatt krupp noen ganger men lenge siden sist. Neste gang hun er våken skal jeg gi, for nå sover hun endelig litt.

Skrevet

Lykke til. Mi erfaring er at jo hurtigere man får i den efedrin etter at man hører denne hese hosten dess mindre plagsom blir natten for alle. Jeg bruker sprøyte og sprøyter det forsiktig inn i munnen hans mens han bare er halvvåken/sovende. Han svelger det unna uansett, Lykke til med hoften din forresten. Og kjiipt med bilen. Mye på en gang dette ;-(

Skrevet

huff vennen,, stakkar liten...

Laban har hatt falsk krupp mange ganger han , og har det jo enda innimellom...:-(

Skrevet

Jeg vil rette opp i en graverende feil informasjon, snuppa til AKG er 17 mnd ikke 16!!!!

AKG da...*ler*

Skrevet

tenkte ikke på å skriver alder, siden akg kjenner meg hehe.

han er 15 mnd

hadde det første gang da han var 7 uker

Skrevet

Uff. Fått efedrin nå. Hun var 7 mnd når hun fikk flaska og skulle ha 5 ml da. Ga det nå også jeg, men kunne kanskje fått mer. Lagt under bøker på sengebien, og gråter omtrent av å løfte senga og i allefall henne. Vært ute med henne også.... For en kveld :(

Skrevet

Ja, ja, bra vi har noen "gamle" tanter som passer på alt da, når en annen har masse annet å tenke på. Bestemor kanskje... Hrmf. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...