Gå til innhold

dere som jobber/studerer, hvordan overlever dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt min første uke med skole og barnehage nå. holder på og død.

rekker jo ingen ting jo.

hvordan får dere tid til og lever barn, hente barn, lagemiddag, leke, tulle, kvelsmat, pysj, natta, rydde, gjøre lekkser, gjøre klart til neste dag?

jeg får det ikke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg overlever ved å legge lista veldig lavt.. skikkelig stress alt det her, men deilig å komme tilbake til skolen igjen!!

Skrevet

det kansje der jeg bomer, jeg skal greie det super bra også syns jeg ikke det er noe ok og være tilbake på skolen igjen i det hele tatt

Skrevet

hmm.. skjønner det er mas hvis du ikke liker deg på skolen.. jeg for min del har omtrent telt ned dagene, men kjipt hvis det skulle vært motsatt. sikker på gunnar synes alt er super bra selv om ikke alt er shiny til enhver tid, han legger seg i bodyen etter det 3 middagsglasset den uken ++ ikke still så høye krav til deg selv:)

Skrevet

Struktur og rigide rutiner.. :)

Jeg står opp en halv time før junior pleier og våkne. På den tiden dusjer jeg, sminker meg, mater bikkja og nyter en kopp te. Så blir junior vekket og vi har 10 min kos i sofaen før stell og mating av ham. Barnehagesekk og min skolesekk ble pakket kvelden i forveien.

Mat tas opp fra fryseren, bikkja luftes med ungen i vogn også drar vi avgårde.

Når junior er hentet og bikkja luftet, lager jeg middag mens ungen lager kaos rundt føttene mine :) Deretter spiser vi, før det lekes, bades og stelles for natten. Mini er i seng til 19.00, etter det er det oppvask, rydding, klesvask, pakking av sekker og lesing av pensum.

Jerg handler det meste jeg trenger til uken på lørdag. Fyller bare på med melk, frukt eller pålegg hvis jeg går tom. Brød har jeg i fryseren til hele uka. Søndager er dager hvor jeg steker lassevis med kjøttkaker, lager gryteretter og spaghettisaus og fryser ned i porsjonspakninger. Til ekstra travle dager tar jeg bare opp en pakke frossen middag om morgenen.

Alfa og omega er god tid om morgenen. Starter du hektisk og travelt blir resten av min dag hvertfall pyton. Jeg står opp 6 og vi forlater huset halv åtte. Rolig og behagelig morgen :)

Skrevet

Rekker ikke så veldig mye annent enn å komme hjem, leke litt å så legge vesla. Nå skal hun begynner hos en dagmamma som lager middag til barna før de blir hentet så det letter jo hverdagen litt. Før det var vi hjemme kl 18 ¨fordi vi hadde en dagmamma som bodde et stykke unna, å da var hverdagen veldig hektisk.

Skrevet

Jobber eg da, så eg slipper styret med lekser. Men husarbeid og slikt venter eg med til barna er i seng som regel. Bruker halvparten av tida når eg ikkje får hjelp og da. Heime kl 16 om dagene, lager middag og leker med barna. Kvelds, stell og natt. Blir alt for kort tid med ungene, men slik er det nå. Legger meg mellom 22.30 og 23 som regel, og er oppe 6.15. Blir verre når eg skal opp i full stilling, og må opp 5.40...

Skrevet

Jeg har også bare studert en uke nå,men jeg er nok heldig ettersom jeg begynner sent på skolen nesten hver dag.Da har vi masse tid på morgenen,står opp kl 7 og har sånn ca 3 timer med hverandre før bhg og skole.Slutter sent bare 2 ganger i uka og har fri hver onsdag.Men har funnet ut at min lille kan være oppe en time lengre enn før,altså han legger seg ikke så tidlig fordi vi ikke trenger å stå opp så grytidlig.

Jeg handler alltid flere middag samtidig,noen ganger rekker vi å handle før vi går på skolen/bhg slik at vi ikke har så dårlig tid på ettermiddagen.Da tusler vi,synger litt og ser på pusen i vinduet til naboen:)

Synes det så lang har gått smertefritt,men jeg vet jo aldri om det fornandrer seg da:)

Lykke til videre med studier mortilgunnar!!!

Skrevet

Jeg jobber 75% og går på skole en dag i uka, så dagene er fullbooket og hektiske. Jeg står opp en time før vi må kjøre avgårde til barnehage og jobb. Dusjer, sminker meg og spiser før jeg vekker minsten. Han spiser frokost i barnehagen, det er en veldig grei løsning synes jeg. Kommer hjem rundt 4 hver dag, så vi har noen timer til midddagslaging, lek, bading, stell og kveldsmat før han legger seg i 7-halv8 tiden.

Når han er i seng blir det rydding, klesvask og litt studering. Jeg lager alltid matpakkene våre og legger frem klær på kvelden, da går det litt kjappere om morgenen.

Kjenner noen dager at jeg er drittlei alt, har bare lyst å sove hele dagen... Men det går som regel bra bare en får komt seg ut og igangpå jobb. Helgene vi har sammen er hellige, da kan vi sove lenge, spise lange frokoster og gå i nattklær til klokka 11 om vi vil :) Har frihelg annenhver helg når han er hos faren, og ja, de er deilige de også :)

Skrevet

takk anonym :-)

hm.. det blir vel kansje lettere etter vært når jeg har kommet inn i det.

Skrevet

Jeg er heldigvis ferdig med skolen, men da jeg tok utdanning (og da var snuppa heldigvis kun i barnehagen) var jeg kjempe-strukturert. leverte snuppa i barnehagen tidlig hver dag og dro på høgskolen. Var jeg ikke på forelesning, satt jeg på lesesalen. Jeg gjorde aldri lekser/las hjemme, dette kan med fordel gjøres på skolen. I tillegg er det lurt å gjøre unna f.eks. husarbeid når ungene ser barne-tv. Slappe av kan man alltids gjøre når ungene har lagt seg.

Når ungene begynner på skolen blir alt så utrolig mye verre. Det er leksegjøring og aktiviteter som tar knekken på timeplanen min. Fordelen er at jeg nå slipper å hente/levere lenger, og snuppa begynner på leksene før jeg kommer hjem fra jobb.

Skrevet

PS! Jeg trener en del, så jeg dusjer som regel om kvelden. Det er ikke noe som er så deilig som å sitte nydusjet i sofaen med Grey's på tv og en kopp varm te.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...