Gå til innhold

Vask av ammeinnlegg i ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står ingenting på pakken...

Jeg lekker MYE melk, så jeg tenkte å bruke både ullinnleggene og engangsinnlegg. Men hva skal være nærmest puppen?

Hvor ofte og hvordan skal de vaskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vaske dem med lanolin-såpe for hånd. Du tørker dem først og så gnir du bort melken i dem. Bruk lunkent vann. Men jeg mener de også kan kokes dersom du trenger å sterilisere dem. Da må du varme dem veldig forsiktig opp, koke par minutter, og så la dem ligge i vannet til det er lunkent. Du trenger ikke vaske dem så ofte, men når dem er stive av melk kan det jo være greit. Jeg brukte etter hvert papirinnleggene innerst mot puppen, syntest det var best. Tror du bare må finne ut hva som er best for deg.

Skrevet

egentlig bør ull være mot huden og engangs utenpå... fordi ulla skal holde puppen tørr og varm.

men jeg lakk også mye, og orket ikke å drive å vaske dem for hånd hele tida. dermed gikk de i maskina med annen ull - men det vaskes jo ikke hver dag, dermed gikk jeg fort tom! og lot ofte være å bruke dem.

kanskje prøve å koke dem nå?

da må man vel være forsiktig å ikke ha bevegelse i vannet...for det er vel høy temp og friksjon som tover ulla?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...