Gå til innhold

Rart jeg gråter over dette som samboeren sa..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det hormoner, eller har jeg grunn til å gråte??

Samboeren VET jeg ikke liker at magen blir stor og resten av meg eser ut....likevel spurte han hvor jeg er lei meg....

da sa jeg: "fordi jeg synes magen er stugg, og for at du også synes det"....

da presterte han å svare: "ja, da er vi vertfall to om NOE..."

var dette JÆVLI dårlig gjort å si, eller overreagerer jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok reagert på det jeg også ja desverre og det hadde jeg nok gjort om det hadde vært en annen ting jeg hadde mislikt med meg selv om jeg ikke hadde vært gravid også.

Så du får nå min sympati for den kommentaren, men sikkert noen som ikke synes du burde reagere, for det er jo mange menn som ikke synes en gravid kropp er vakker, men jeg synes nå at elsker man noen så elsker man vel alt ved den personen om det er stor mage eller noe sånt.....

For å si det sånn så liker jeg ikke den digre magen je har nå og ikke det jeg har lagt på meg ellers heller, men gud bedre så er det bedre og penere med den gravidmagen jeg har nå enn den som jeg kommer til å måtte ha i mange mdn etterpå da. Fleskemage blir det og det er ikke pent. Mannen min bryr seg døytet om hvordan jeg ser ut sånn han da, for uansett så er jeg sexbomba hans som han sier,hehe.(ikke klarer jeg å se det, men men, vi er vel forskjellige alle mann)

Skrevet

kanskje ikke helt det rette å si til en gravid dame nei...jeg har sagt det maaaange ganger til min samboer at jeg synes jeg er tjukk og føler meg ekkel, men da sier han at du er jo gravid kjære. man trenger støtte, du bærer trossalt hans barn også...og om han mener det så burde han holde det for seg selv. kan ikke tenke meg at du ser fæl ut i det hele tatt, det er normalt å legge på seg når man bærer ett nytt liv i magen sin..og dette forsvinner etter fødselen. si at du trenger støtte og skal ha deg frabedt slike kommentarer. Lykke til:)

Skrevet

oi.. d hadde jeg oxo reagert på..!

Skrevet

Hormoner, kjære deg! Helt sikkert. Dessuten har han jo lært av deg at magen er stygg (ikke sikkert han synes det i utgangspunktet, men hvis du har gjort han veldig oppmerksom på at den faktisk er stygg, så tar han heller sjangsen på å være enig med deg enn å "ta feil")

Hvis du ikke er komfortabel med magen, gleder sikkert han seg også til du blir deg selv igjen. Dette går over... bare gråt, du... det er deilig å gråte litt. *klem*

Skrevet

takk for svar....:)

men nå har han jo allerede sagt det, så nå er det desverre lite han kan si for å "ro seg i land" igjen....faen, kunne han ikke bare latt være å si det???

Skrevet

Ja det kan jo hende han egentlig ikke er enig at magen er stygg da som ble skrevet ovenfor her, men at han føler det kanskje burde være lurt å være enig med deg(de tenker mye rart vettu, for vi er jo hormonelle)så du får ta det pent med han og ta en prat, og hvis det er tilfelle at han er litt for fort enig det du sier for at han er redd du skal bli sint eller lei deg hvis han er uenig(for de prøver jo å trå varsomt som oftes) så får du få han til og forstå at det var jo ikke akkurat det beste svaret å gi:)

Skrevet

Han spurte deg i alle fall om hvorfor du er lei deg..

Det er lett å svare negativt når man får et så negativt svar som du ga han.

Jeg synes du overreagerer. Sorry..

Skrevet

ja, han spurte.....men det skulle bare mangle...jeg gråt fra før!

dessuten har jeg merka at han ikke liker magen.

tar aldri på den....vil ik kjenne baby'en...ser rart på den osv....

Skrevet
:( jeg hadde og blitt kjempelei meg hvis sambo sa sånn...
Skrevet

Jeg synes OVERHODET ikke at du overreagerer!! Jeg hadde også blitt utrolig såret over en sånn kommentar!

Skrevet

Tror egentlig mannen din ble kanskje litt sur og ga deg akkurat det svaret du ikke ville høre, kun i protest. Det var hensynsløst men ikke la det gå inn på deg.

Jeg veide 53 før graviditeten og jeg har lagt på meg 15 kg allerede (uke 31) og mange kaller meg kjukka. Både mannen, venninner til svigermor eller de eldre på jobben. Før ble jeg sinna og lei meg men nå driter jeg i hva de sier (sorry uttrykk). Jeg liker ikke alle de ekstra kg jeg har men jeg elsker den store magen min og er stolt av den.

Vet at folk sier kjukka bare for å tulle med meg men jeg lar dem ikke såre meg.

Skrevet

jeg hadde blitt sinna og lei meg!!

Skrevet

Jeg tror kanskje han svarte som han gjorde fordi du du la det frem på en litt kjip måte. Jeg vet iallefall at min kjæreste ofte svarer meg på den måten dersom jeg anklager han for noe i stedet for å spørre hva han egentlig synes.

Men- dersom han ville svart deg på samme måten uavhengig av hvordan du la det frem så synes jeg det er på kanten ja. Når man er gravid, har stor og tung mage og mange ekstra kilo både her og der så trenger man STØTTE og ikke det motsatte. Guttene må ofre en del de også i et svangerskap, men det er oss jenter som må ofre kroppene våre, og selv om man elsker det lille barnet som vokser der inne så er det ikke alltid like enkelt å akseptere alle de kroppslige forandringene som skjer.

Kanskje dere skulle ta en prat sammen, uten å anklage hverandre for noe?

Håper det ordner seg!=)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som et typisk svar fra en som er lei sutring jeg... :o/ Har du deppet VEL mye over kroppen din i hans påhør? Så han har gitt opp å trøste deg?

Skrevet

hadde jeg vært deg der... hadde eg klabbet til han!!!!!

Skrevet

Det var stygt og ondskapsfullt sagt.... Fysj og fei:(

Du overreagerer ikke!

Skrevet

jeg har nå tatt en prat med han ang dette, og spurte hva han egentlig mente...han sa da at magen min var jo ikke akkurat den mest attraktive magen for øyeblikket!!!!

jeg ble på nytt lei meg, og spurte han hvrfor den ikke var attraktiv. Da sa han "fordi jeg vet hva som er inni..." !!!!

Han er altså ikke begeistret for baby'en da eller???

hva tror dere om dette???

Skrevet

hadde nok blitt ganske fortvilt ja. ser også det du skrev nå sist...

Syns du skal spørre han rett ut hva i all verden han mener med å si disse tingene!!! OM han ikke bryr seg om hva du tenker og føler??

Sett han skikkelig på plass, jeg hadde blitt fly forbanna og LEI MEG!

Lykke til!

Klem

Skrevet

takk for svar....:)

føles bedre nå når jeg ser at dere støtter meg i reaksjonen, og ikke mener at jeg overreagerer....:)

Skrevet

faen for en frekk type du har!!

men det kan jo være han tullet med deg da...

spørr han...dei fleste menn liker gravide damer...tanken på barnet deres er inne i magen til damen deres er jo en fantastisk tanke!!

Skrevet

Man tuller ikke med sånt synes jeg. Slemt sagt og veldig sårende. I tillegg at han ikke tar på magen din og sånn. Jeg hadde satt han skikkelig på plass, men vet ikke om det er det lureste. Er han ikke glad for babyen som kommer? Skjønner ikke hvorfor han er sånn. Si at det ihvertfall er mange andre mannfolk som synes gravide damer er kjempefine og sexy, så han burde skamme seg!

Skrevet

Det er jo ikke sikkert han egentlig syns magen din er stygg, men at kommentaren er en konsvens av at du er sur og klager.

Gjør det samme selv jeg...klager litt for mye for magen er svær og ubehagelig, og hvis jeg prøver å inkludere hans mening (uten å spørre først), så kan jeg nesten være sikker på at jeg får tilsvarende kommentar tilbake.

Syns nesten du provoserte dette fram jeg...

Men har likevel full forståelse for at sånne kommentarer sårer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...